Gå til innhold

HJELP ANGÅENDE PAPIRER.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet når arb giver skal sende inn inntekts og skatteopplysninger på meg til beregning av permisjons penger??

På nav satt det en sånn tulling som ikke kunne svare meg....

Vil jo ha med på papiret evt de vikartimene jeg jobber frem til jul!! (termin 8 januar..) Men hvis de ikke skal sendes inn før slutten av året får de vel ikke tid å regne ut hva jeg skal ha på så kort tid???? Forvirrende dette her!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer ann på hvor lang behandlingstid de har. Dersom det er 3 mnd behandlingstid for søknaden så bør du be arbeidsgiver sende de inn 3 mnd før du skal i permisjon.

Skrevet

Men da kommer je bare de timene jeg har jobbet frem til nå med i beregningen da!! Vil jo ha med alt ut året.. jobber som ringevikar utenom dagpenger, så da vet jeg jo ikke når jeg får jobb liksom...

Skrevet

Da ville jeg rett og slett ventet. Be arbeidgiver sende inn etter jobbingen i julen, du risikerer kun å få sen utbetaling fra nav, men de etterbetaler så det er jo ikke så stor sak

Skrevet

jeg fikk klar beskjed fra Nav om at de papirene måtte sendes (og være mottat av NAV) innen uke 36 av svangerskapet. Så min plan er å sende de inn i uke 34 ca, fordi da vet jeg at de har de innen tiden, men at de ikke får de for tidlig og "roter" dem bort.

når det gjelder utregning og inntekten de baserer utbetalingen på, så sa NAV at de regner ut i fra en gjennomsnittsinntekt de siste par årene. Og har du kun jobbet de siste 6 av de 10 månedene (som er kravet for utbetaling) så ser de på det.

Personlig har jeg hatt en lønn under 6G for et par år siden, og en provisjonsbasert lønn langt over 6G de siste to årene, og da sa de at de skulle ta dette med i vurderingen og vurdere ut i fra skjønn.

kan tenkes at du får andre svar på ditt nav-kontor, (virker som det er lite kunnskap om dette rundt omkring), men ut i fra det jeg fikk informasjon om så spiller det ikke så stor rolle hvor mye du jobber fra nå og frem til jul, da de ser på et gjennomsnitt av inntektene dine for en lengre periode.

men som sagt, dette er bare informasjonen jeg fikk fra nav da jeg ringte mitt lokale nav-kontor.

Skrevet

OK. Men da trenger jo de egentlig ikke inntektspapirer da hvis de går på de 3 siste år?? Det har de jo i ligningen..??.. Jeg har ikke noe kontakt med arb giverne jeg har hatt de 3 foregående årene....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...