Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 det står at man må være 23 år, ha realfagene og minimum 5 års jobb/utdannelse. Det jeg lurer på er om det spiller noen rolle hvilken type jobb man har hatt? Hvis jeg skal søke meg inn på f.eks. førskolelærer eller sykepleier, gjør det noe om mye av jobberfaringa da er fra butikk e.l? Eller er det det samme, så lenge man oppfyller kravene til 23/5 regelen?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Nei.. Man må ha relevant arbeidserfaring.. Men sykepleier faller vel utenfor den paragrafen siden det er høyskole.. Om man f,eks har 5 års erfaring som arbeid på sykehjem og man er 25 mener jeg det er slik at man kan gå opp til eksamen om man har realfag... Men ikke sikker... Men 110% sikker på at det skal være relevant arbeidserfaring
Gjest Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Fagene er Norsk og sidemål, Engelsk, Matte, Nyere historie, Naturfag i hvertfall. All jobb er relevandt, men man må ha jobbet minst 50% for at det skal telle og i et vist antall mnd. Omsorg for egne barn er også tellende på lik linje som arbeid, dette skal bevises med bostedsattest fra folkeregisteret som dokumenterer at man har bodd sammen med barna sine.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Egne barn telles ikke lenger som praksis... Jeg tar helsefagarbeider nå.. Og trodde jeg fikk 1 års praksis tatt med i betraktning.. Men det er fjernet nå..
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 26. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. september 2008 hvordan skal man bevise hvor mye man har jobbet et sted da? For å være ærlig så vet jeg ikke hvor mye jeg har jobbet selv, siden det har vært deltid uten faste dager. Av og til jobbet jeg MYE, mens andre ganger ble det lite... Hvordan beregner man det?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 I fare for og hisse på meg deg ugla.. hehe.. Men var jeg deg ville jeg sjekket med noen som har peiling.. Ring til de som har med det i kommunen f.eks og gjøre.... Jeg fikk nett beskjed om at egne barn ikke telles som praksis lenger.. ( er i utdannig nå som helsefagarbeider) .. Og når mannen i fjor skulle søke på vernepleier så fikk han beskjed om at han manglet 2 år med relevant praksis... Altså innen helseomsorgen...
Leirha Skrevet 26. september 2008 #7 Skrevet 26. september 2008 Da gjelder vell ikke det året man er i permisjon heller da?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 Nei.. Tidligere .. Inntil i år så telte permisjonen som et års arbeidserfaring .. Eller praksis om det er det man jobber opp... Men det telles ikke lenger... Veldig kjedelig.. Jeg har 8500 praksistimer som jeg må ha.. 1 års praksis hadde hjulpet meg litt på vei det altså..
Gjest Skrevet 26. september 2008 #9 Skrevet 26. september 2008 BLekkis...hiss deg ned...jeg kom inn på 23/5 regelen selv nå i SOMMER, og da telte omsorg for egne barn, jeg hadde ikke jobbet lenge nok så jeg sendte inn paprier for omsorg for egne barn og kom inn...snodig hvis det plutselig skulle være egne regler. MEN jeg hadde GENS faga også, så mulig det er noe der hvis man skal søke på realkompetanse at det da ikke teller....det er mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå