Umpa-Lumpa-Tykk rundt rumpa Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Eg opplever å bli mobbet på obben, type utfrysning og lederen skal for en hver pris mene det motsatte av hva eg sier, på grensen til det pinlige da hun pga dette får svært sterke meninger om ALT. Jeg gruer meg til å gå på jobb og føler meg deppa hele tiden og livredd for å "tråkke feil" da dette blir blåst opp ut av proposjoner. Noen som har opplevd eller opplever det samme? Føles bare så jævlig pinlig å være 30 år og bli mobbet...
meg & to små vampyrer Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Hmmm... ja, vært borti noe lignende, men fra kolleger. Har du noe verneombud eller tillitsvalgt du kan ta dette opp med?
meg & to små vampyrer Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Forresten: ikke flaut å bli mobba på jobb! Det er så mange rare mennesker som mener det er greit å drive med psykisk terror på den måten. Ikke uvanlig, ikke flaut og ikke din skyld.
Gjest Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Uff..det er trist å lese at sånt skjer. du er ikke alene om det.. jeg har det også sånn.. så jeg er sykmeldt for tiden.. sjefen min er rett og slett ondskapsfull og slenger dritt.. kaller meg feit osv.. det er rett og slett deprimerende og det skal ikke være sånn. man skal ikke grue seg til å gå på jobb.. man er der trots allt 7,5 time i løpet av dagen og da er det viktig at man trives.
Gjest Skrevet 26. september 2008 #5 Skrevet 26. september 2008 Dere skal ha en tillitsvalgt, det vil ofte være naturlig å gå dit, hvis du synes det er litt ugreit så kan du gå til forbundet hvis du er organisert å rådføre deg, kansje de kan gi deg hjelp? Slik skal ingen ha det på jobben. Har selv vært mobbet på skolen i barne og ungdomsåra, så jeg vet hvor vondt det er, å bli mobbet som voksen er kansje enda verre på et vis. Håpe det ordner seg, og at vedkommende får seg en skikkelig "smekk på lanken" og lærer å oppføre seg.
80 m/ supersøt jente! Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 Huff, utrolig trist! VIRKELIG ikke noe du bør være flau over. HUN derimot har grunn til å være flau, voksne menneske som oppfører seg sånn! Ville tatt dette opp med fagforening/ verneombud. Lykke til!
Umpa-Lumpa-Tykk rundt rumpa Skrevet 26. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. september 2008 Vi har et verneombud, men lederen er så godt likt av alle de andre. Derfor føler jeg dum som er utvalgt pinata for heksa...
Mamman til lille gullet Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 Det er ikke din feil! Jeg ville begynt å søke på nye jobber, før det går på helsa løs. Kom deg bort og over til en ny plass med nye og hyggelige kolegaer. Du kan velge å ta det videre med verneombud, da må du være sterk og klare å ta støyten som kommer. En avgjørelse bare du kan ta. LYKKE TIL!
Umpa-Lumpa-Tykk rundt rumpa Skrevet 26. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. september 2008 Veldig redd for å konfrontere. Føler at det kommer til å bli enda værre. Men søker jobber som bare det. Prøver å komme meg raskt vekk.
Umpa-Lumpa-Tykk rundt rumpa Skrevet 26. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 26. september 2008 J-knappen på tastaturet mitt er forresten gåen, derfor det dårlige stavingen. Må hamre løs for å få til J.
meg & to små vampyrer Skrevet 26. september 2008 #11 Skrevet 26. september 2008 Bra at du søker deg vekk. Men jeg syns allikevel verneombudet bør involveres, Det er ikke greit at en sjef oppfører seg slik!
Sweet caramel Skrevet 26. september 2008 #12 Skrevet 26. september 2008 Ble behandlet som dritt av min forrige sjef, ikke noe gøy... For din egen personlige del, budre du tatt dette opp med henne, sagt at du ikke liker slik behandling!! Før du tar denne samtalen med henne, (noe du bør gjøre, anbefales sterkt..) så ring arbeidstilsynet, og fortell om ditt problem, og spør om råd der! De kan hjelpe deg masse, det gjorde de for meg! Greit at du kommer deg bort derfra, men ville gjort noe med det før du slutter, for da står du mye sterkere tilbake etterpå, noe som man bærer preg av:-) Litt psykologisk dette, men viktig..! Masse lykke til, føler med deg....
Umpa-Lumpa-Tykk rundt rumpa Skrevet 26. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 26. september 2008 Det er noe med det når man er voksen, har familie og barn og skal måtte møte en hverdag fylt med mye grue seg. Føles nedverdigene å bli høvlet ned på jobb, dra hjem å ha dette liggende i bakhodet mens man er mamma.
Tøysetipp Skrevet 26. september 2008 #14 Skrevet 26. september 2008 Det er grovt når ledelsen og det øverste går til personlige angrep mot sine ansatte. Det er stikk i strid med hva som er en leders ansvar. Du skal ikke behøve å føle at dette er flaut for ditt vedkomne, men den det er pinlig for (burde være ihvertfall) er ledern din. Som misbruker sin autoritet- og lederstilling. Jeg har aldri blitt mobbet selv, men havnet i en ubehagelig situasjon med en kollega èn gang. Dette mennesket var godt voksen og svært respekterkt blandt de andre medarbeiderne. Respekten lå i at hun var dyktig i jobben, hun hadde en sterk personlighet og visste nøyaktig hvor skapet skulle stå. Nyansatte (slik som meg) hadde hun liten eller ingen respekt for. I motsetning til de andre ansatte så turte jeg å banne i kirken, å si i fra til henne. Og det røy bare ut av meg. For å gjøre en lang historie kort så endte vi opp som gode venner hun og jeg.. Si i fra! Du har rett til å bli hørt og møtt med respekt og anerkjennelse. Stå på- og lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå