tinemor82 Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Jeg har ikke født enda, men har termin til tirsdag, og maaange spørsmål dukker opp. Når disse nyfødte ligger på rommene deres, hvor varmt/kaldt har dere det på soverommet? Jeg er vant til å ha det ganske så kaldt, må lufte, hvis ikke får jeg ikke sove. Men hva nå som det kommer en liten en? De kan jo fint sove ute om dagen, og har det jo ikke sååå kaldt på rommet da. 15 grader +/- kanskje. Fikk tips av ei dame i en refleksbutikk om å ha på den lille en hjelmlue av ull, men så leser jeg også at de ikke skal sove med lue om natta pga krybbedødfare. Hmmm..... Hvordan gjør dere det? (spesielt dere som har det kaldt/kjølig på rommet...)
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Heihei! Lurer på det samme som deg egentlig, men har det samme "problemet". Liker å ha det kaldt når jeg skal sove, ikke altfor kaldt, men sånn passe. Jeg har ikke opp vinduet når det er 5- ute, da blir det fort for kaldt. men det er alltid kjølig på soverommet. Har tenkt litt på dette selv, men jeg kommer nok til å fortsette som før, hvis den lille fryser, så skriker de=) Tror det er bedre for de små å sove i et kaldt rom også..Men tiden vil vise.. Er bedre å ta det som det kommer tror jeg, følge magefølelsen=) er ikke bra at det er for varmt til de små hvertfall, da blir de bare døsige, og sier ikke ifra.
Amalie skal bli storesøster Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Da jeg hadde baby i huset, og det var kaldt på soverommet, hadde babyen på seg en liten tynn lue av ull. Det gikk kjempefint. Kjente litt på henne at hun ikke ble for varm, og hun storkoste seg med lua si. Tror ikke lue er så farlig, ungene sover da ute i vogna med lue på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå