Gå til innhold

Da har jeg satt opp et husholdningsbudsjett...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er spent på om vi klarer å overholde det. Har liten tro, men vi bør jo virkelig prøve. Skal klare oss på 13100 kr i mnd til mat, klær, fritid, barneutstyr, gaver og husholdningsartikler. Har tatt utgangspunkt i SIFOs budsjett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde dere klare. vi har ikke så mye å rutte med:)

Skrevet

Ja på en måte høres det mye ut, men samtidig da jeg ser de forskjellige summene så er det jammen ikke så mye i hver pott. Da jeg ser budsjettet så skjønnet jeg jo hvorfor alle pengene mine bare forsvinner ut av kontoen hver mnd uten at jeg egentlig handler noe... Det er jo de hverdagslige tingene jeg ikke tenker på som trekker penger..

Skrevet

Det beste med budsjettet er jo at man får oversikt over hvor pengene går. :) Kjempelurt det der.

Mat er en stoooor post her. Det samme er da husleie.

Når vi er ferdige å studere blir studielånenen den største posten tenker jeg:S

Skrevet

Om 13 100 kr er nok til å dekke alt av fritid, klær, barneutstyr, gaver og husholdningsartikler (går ut fra at du mener mat og annet som toalettartikler & vaskemidler), kommer jo an på hvor mange dere er i husholdningen, vil jeg si.

Vi bruker vel omtrent samme sum som du nevner til de samme postene, og vi er to voksne (egentlig tre voksne, hvis man regner den store tenåringsgutten vi har i huset) og tre barn.

Og det går sånn nogenlunde rundt, men vi må være bevisst å handle på salg og tilbud. Kan føye til at vi ikke har råd til å følge SIFO sine takster - da hadde vi kommet i minus hver måned. Så jeg synes jo SIFOs takster er romslige.

Skrevet

Oi, det synes jeg hørtes mye ut jeg. Vi har ikke så mye i mnd, og vi klarer oss kjempebra. Føler ikke at vi må spare på noe i alle fall. Er med på det vi vil av fritidsting, og kjøper stort sett det vi vil av både mat, klær, barneutstyr etc.

Synes det virket som en romslig ramme det der:)

Skrevet

Hvordan i alle dager skal du kunne kle opp store og små i Reima-utstyr fra topp til tå med en sånn knuslete sum?!?!

Bare tuller! Kjempelurt å sette opp et budsjett! Burde ha gjort det selv også. Vi har en relativt romslig økonomi, men jeg syns ikke man trenger å sløse av den grunn. Det har jeg nemlig en mistanke om at vi gjør... Vet faktisk ikke hvordan vi ligger i forhold til dine budsjetterte 13.000 i det hele tatt.

Herved føres nytt punkt på to-do-lista: Lage budsjett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...