Gå til innhold

Er det normalt?? Er så usikker :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen..

Jeg er nå gravid i uke 15+3 og når jeg står/sitter er det veldig tydelig at jeg er gravid. Flott kul på magen og den strutter så mye den bare kan nå hehe. Men når jeg ligger på ryggen derimot er jeg helt flat på magen. Det er ikke antydning til at jeg er gravid annet enn at jeg kjenner at livmoren min så vidt har kommet opp av bekkenet. Jeg har fra før av født to gutter, og da var det tydelig når jeg lå på ryggen alt fra uke 10-13, altså en bitteliten kant nederst på magen. Nå lurer jeg på om det er flere der ute som har det som meg eller om jeg skal være bekymret for dette. Ikke kjenner jeg noe særlig bevegelser heller, noe jeg kjente i de to forut gående svangerskap. Ikke daglig, men hverfall en eller to ganger i uken.

Ikke vises det noen kant på magen når jeg ligger, men jeg kan så vidt kjenne kanten, men jeg må lete lenge etter den. Nå sier noen av mine venner at jeg kanskje har foranliggende morkake og at det er derfor jeg ikke kjenner bevegelser, og det har jeg innfunnet meg med at er en mulighet. Men jeg er bekymret for at jeg ikke har kul/kant på magen når jeg ligger. Kan noen svare meg på dette????? Jeg skal på ultralyd den 15 oktober, men vet ikke om jeg skal kontakte jordmor igjen for å bare høre om det er noe lyd der inne. Har hørt hjertet en gang før men det er nesten 1 måned siden. Hjelp, vær så snill??!!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 19+1, magen vises tyyyydelig, men ikke når jeg ligger. Eller bittelitt gjør det jo nå, men så er jeg en mnd lenger enn deg også. Selv har jeg alltid hatt problemer med å kjenne kanten annet enn når jeg har kynnere, så det har je gikke tenkt så veldig over. Og mtp bevegelser så er det jo fortsatt tidlig. Var på ul hos gyn i går og da han spurte når jeg kjente bevegelser (og jeg svarte fra 16+1) så kommenterte han at det var tidlig. Det er jo forskjellig fra person til person selvsagt, men jeg har kjent det fra ca samme tid både 1. og denne gangen. Kan jo være at denne babyen bare er generelt roligere enn de to du har fra før i tillegg til muligheten med morkaken. Sjansen for at det skal gå galt er veldig små så lenge man har hørt hjertelyden. Lettere sagt enn gjort "å slappe av", men jeg ville forsøkt :o)

Skrevet

Tusen takk for kjapt svar hehe. Alle sier at jeg bare er hysterisk, men jeg er bare så redd for at noe er galt. De to forrige svangerskapene var normale så det er ingen grunn til at dette skulle være noe annerledes...

Jeg har bestemt meg for at hvis jeg er like bekymret over helgen så skal jeg ringe jordmor bare for å berolige meg selv littegranne. Lykke til med ditt svangerskap videre og nok en gang takk for kjapt svar :D

Skrevet

Hei :) Jeg er 25 uker nå, og magen har vært tydelig leeeeenge! Men når jeg ligger på ryggen så blir den fryktelig mindre framtredende altså... Tror ikke du skal bekymre deg for det - tenk så liten babyen din er enda, og tenk så god plass den har i "bassenget" sitt der inne! Den gjemmer seg nok bare inn i magen din, det presser jo fryktelig på alt som er der inne når du ligger på ryggen! Jeg klarer det nesten ikke lenger, må bare tisse og blir kvalm og uvel... Så ikke bekymre deg du, og det med liv i magen er jo så forskjellig fra person til person, også fra baby til baby og fra svangerskap til svangerskap! Ei veninde av meg kjente 1. mann fra uke 15, men måtte vente til uke 22 før hun kjente nr 2 daglig... Men begge hennes søte små har det veldig fint :) Men ring legen eller jm, få hør hjertelyden eller målt sf eller noe - tenker den lille spiren din har det helt fantastisk der inne jeg! men det er ikke godt å gå å bekymre seg! Masse lykke til! :)

Skrevet

Ser du alt har fått masse bra svar... Men ville bare si at med min første kjente jeg bevegelser litt tidligere og mye tydeligere enn med nr 2.. Var litt bekymret for dette før ordinær ultralyd, men da fikk vi vite at morkaka lå foran og lengt ned og at det var den som tok for mange av sparkene.. Kan jo hende dette er en grunn til at du ikke kjenner så mye liv ennå!? :) Alt er nok helt fint med den lille i magen. Men hvis du er veldig bekymret hadde jeg tatt kontakt med jordmora for å få høre hjertelyd. Ikke noe ålreit å være bekymret! Masse lykke til! :)

Skrevet

Godt å høre at det er normalt. Jeg kjenner en liten kul når jeg står, men ingenting når jeg ligger. Det står jo motsatt på beskrivelsen av uke 15 her (begynner på uke 15 i dag). Det står det at man kjenner det spesielt hvis man ligger. Det er jo bare tull, hvis det ikke er noe gale her hos meg da...10 år siden sist jeg var gravid, så jeg husker ikke hvordan det var sist..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...