Gå til innhold

gjør det selv. håndarbeid i ventetiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør dere i ventetiden?

jeg har syd ny sengekappe og himmel til krybba vi har fått lånt til babyen. det var kjempe enkelt og ble kjempe fint. :)

ble faktisk ganske overasket over meg selv når jeg fikk til å få bølger i blondene. også hekler jeg baby teppe til vogna. men nå er jeg litt lei det.

så håper eg kan få noen tips av dere hva man kan gjøre nå,.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sydde sprinkelbeskytter og matchende sengetøy forrige gang + laget hodegavel til oss voksne :o) I løpet av 1. permuka - så ble jeg lei og begynte å vente *sukk*

Akkurat nå gjrø jeg lite og ingenting - men har begynt å planlegge oppussing av storesøsters nye rom, siden babyen skal få hennes gamle (som er nærmest foreldresoverommet).

Gjest ønsket oppfyllt
Skrevet

jeg gjør skolearbeid...har ikke tid til verken håndarbeid eller annen hygge i ventetiden....gleder meg til jul, da skal jeg kose meg med det, dersom jeg får tid. er veldig glad i å holde på med håndarbeid, sying og annet småplukk,....ønsker bare det var mer tid.

så, du er heldig som har det vil jeg si!:)

Skrevet

ja det er jo snart jul. og jeg skal ha juleverkset i november med små søsknan til sambo. der skal jeg lære søstra å lage lappeteknik. og bror å bruke servietter, lime på med hobby lak på glass sånn at det blir fine jule lykter. :)

jeg gleder meg selv som en unge til jul. blir jo rart å være tre plutselig.

Skrevet

Jeg strikker babyklær, øver meg på symaskinen med å sy opp noen bukseben og lage dukkeklær.

Jeg kjøper Kreative kvinner for å få litt inspirasjon-så når vi får plass til et skrivebord/hobbybord skal jeg prøve å sy mine egne klær....

Har bestilt garn, så foreløpig skal jeg prøve å strikke en lekker kjole til meg selv. Har aldri prøvd å strikke et så stort plagg så det blir spennende å se om jeg har nok tålmodighet.

Jeg har lyst til å lære meg å hekle - så det blir neste prosjekt. Synes det ser så vanskelig ut, så jeg har ikke turt å sette igang på egenhånd.

Ellers er jeg glad i å male, men da må jeg virkelig ha tid og ro rundt meg - kan sitte i timesvis.

Skrevet

kult. får man kjøpt kreative kvinner på narvesen?

det å hekle er kjempe enkelt, men det er greit å få noen til å hjelpe deg i gang. jeg prøvde å lære det på nette og det blei mye feil. :) jeg ønsker meg et hobbyrom. men jeg trur at sambo må ha et kontor nå. mye datasitting og det skjer her i stua. det blir litt slitsomt.

Skrevet

Ja, bladet selges hos Narvesen. De har også et blad som heter håndarbeide som jeg også har kjøpt. Elsker sånne gjør det selv blader. Og min største drøm er et hobbyrom/atelie. Vi er på husjakt og må innrømme at jeg kikker spesielt etter en kjellerstue eller et rom jeg kan bruke selv =0)

Skrevet

Jeg er sy-og strikke-fantast i utgnagspunktet (dessverre med for liten tid til dette i jobbhverdagen..) men etter jeg ble sykmeldt så har jeg ihvertfall fått strikket noe småtteri til babyen og 2-åringen:

-Body i silkeull,

-et par babysokker i alpakka,

-babylue i alpakka,

-"trollmorteppe" ,

-hel strikkedress med hette,

-lue i alpakka til 2-åringen

Har også sydd et sett sengetøy til dundyna+puta vi skal ha i barnevogna før det blir "posesesong."

Holder nå på med dyrehagen-genser med apemotiv til toåringen, når den er ferdig skal jeg se om jeg får laget en omslagsjakke til babyen og noen ullsokker til 2-åringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...