Gå til innhold

Dårlig oppførsel av en lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er i tilegg overlege, bare så det er nevnt.

Mellomste sønn til søsteren min (3år) sliter med kraftige betendelser i storetærne, stakkaren klarer ikke bruke sko engang nå, og nå når vinteren kommer.

Det er så og over så lang tid at det må opereres.

Hun har flere ganger vært inne på sykehuset forå få bukt med det.

Denne legen her tok å satte inn noen kiler i tærne, som skulle tas ut om en tid, og det skulle bli gjort en skikkelig operasjon.

Da hun kom tilbake og dette skulle bli gjort, var det ingen betendelse... Det ble litt bedre av dette, en kort periode.

Han sa da at han ikke ville gjøre noe enda, måtte vente til det var betent igjen.

Men da var det bare å ringe inn så skulle de få komme til med en gang.

Igår ringte da min søster fordi nå var det virkelig ille.

Men da var svaret til legen at han ikke ville gjøre noe med det alikevel?

Han ville ikke operere så små barn, javel ja..

Søsteren min ble ganske fortvilet, for gutten har vondt, klarer såvidt å gå på beina når det er på det verste.

Så hun sa at hun ikke forstod noenting fordi det var jo hans elv som hadde sagt at hun skulle bare ringe så skulle han komme rett inn.

Men han hadde forandret mening.

Regner med hun ble litt sint da hun ikke kom noen vei, hun er absolutt ikke av de kraseste personene hun.

Men legen bare la på røret.

Han la på?!?

Jeg tror jeg hadde blitt så eitrendes sint at jeg vet ikke hva jeg hadde gjort!

Syns det var sinsykt lite profesjonell oppførsel.

Han kunne idet minste sagt at han la på, og hade bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet jeg ikke, blir jo mye reising da uansett.

Kanskje hun skal ta kontakt med pasientombudet ja.

Skrevet

hadde kontakta fastlegen og hørt hans mening, kontaktet tilsvarende avd ved et annet sykehus, ev privat klinikk og i tillegg pasientombutet. (selv om jeg ikke har så stor tro på de. De redder legen og er egentlig til mest for syns skyld, men det er jo verdt et forsøk) . HUn kan jo også gå til avisa med hele saken?? da blir det jo ofte fart i sakene.

Lykke til i hvertfall. Utrolig uproff lege som har gitt løfter han ikke holder og i tillegg slenger på røret.

Skrevet

Alle har mulighet til å bytte sykehus. Så ta ungen med til fastlegen og få ny henvisning, også ringer dere til alle sykehusene i omegn og spør hvordan saken hadde stilt seg hos dem.

Småen til oss var litt plaget av dette en periode, og legen min sa at det ikke var noe problem å operere, men siden han var så liten at han måtte ha narkose prøvde de andre behandlinger først. Så om de ikke holder til på andre siden av landet for St.Olavs så vet jeg at de opererer små barne-tær der :-)

Skrevet

Å så fint å høre din erfaring :)

De har selvfølgelig prøvd det som er, div antibiotikakurer, skrape vekk hud osv... Så de viste at dette var siste løsning.

Han har operert for andre ting tidligere,så jeg skjønner ikke problemet.

Nå bor vi dessverre på vestlandet, så oslo blir litt langt.

Men jeg er sikker på at det ikke er noen hindring sånn sett for henne.

Skrevet

St.Olavs er i Tr.heim ;-) Pasientombudet er sikkert en god ide + bytte sykehus ... stakkars gutt!

Skrevet

Haha! Se det ja, jeg er visst ikke så med denne morningen jeg da :) hehe.

Ja, de må ihvertfall gjøre noe.

Hun skulle få ringe tilbake om 1mnds tid om det ikke var bedre, så skulle han se om han skulle vurdere det igjen sa han.

Men så sinnsykt iriterendes at noen leger skal oppføre seg sånn, leker gud på den måten.

Kunne han ikke bar tatt han inn? Han sa jo han skulle!

Stakkars godgutten min :(

Skal oppfordre henne til å ta kontakt med pasientombudet, stakkars, hun møter jo bare motstnad i helsevesenet hun...

Har jo slitt i mange år med elstemann ogs, nok nå.

Skrevet

Uff, da. Er det sånn neglerot betennelse han sliter med? Har hun prøvd å sette dem i grønnsåpevann?

Var det på SUS denne ufysne legen var? Vi har hatt våre runder med overlegne overleger....

Skrevet

Har prøvd grønsåpe ja, han sitter i det nesten hver kveld, men hjlper ikke, er så alvorlig.

Ja, er på SUS.

Hva skjer egentlig med dem når de blir overleger?

Er ikke første overlegen jeg hører om som er ufyselig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...