Gjest Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Er en 8 åring for ung til å høre om alle barn i verden som sulter, tigger og dør pga de ikke har mat??? (når hun nekter å spise brødet vi har fordi det har frø på - hun spiser KUN kneipp brød) Klager og syter at hun kommer til å være sulten fordi hun ikke liker det brødet. Hun er min stedatter og jeg aner ikke om jeg hadde taklet det annerledes om hun var min egen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Hehe, sånn var jeg også... spiste IKKE brød med frø på, kun kneip. Nå kan jeg fint spise annet enn kneip (når jeg ikke slanker meg, that is), men jeg får brekningsfornemmelser av brød med frø! Og jeg er 23.. Har forresten prøvd og "lære" min 4åring at ikke alle har det like bra som henne, når ho blir sur for at ho ikke får joghurt før middag.. en 8åring tåler det nok!
Gjest Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Selvfolgelig taaler en aatteaaring aa hoere at barn doer hver dag. Det var da et veldig vanlig argument for aa faa unger til aa proeve aa dytte i seg litt mer av mors mat da jeg var barn. Men det fungerte veldig daarlig her i hvertfall. Responsen min var gjerne at de fikk pakke ned maten og sende den av gaarde om det var saa ille at jeg ikke ville spise, ogsaa brukte jeg aa lage basar to ganger i aaret sammen med skolevenner for aa kunne bidra til at stakkars barn i Afrika fikk mat, he he.
Gjest Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Uff... unger har så mye rart for seg..hehe.. Var jo superkresen selv når jeg var barn. Men når vi ikke har noe annet brød, så hadde hun liksom ikke så mye valg.. som jeg og faren sa - vi kan fortsatt ikke trylle.. det var liksom vår skyld at hun kom til å gå sulten (med en stor matpakke i sekken) Ja jeg mener de kan tåle det.. og burde snart lære at ikke alle har det så bra som oss i Norge.
Gjest Skrevet 26. september 2008 #5 Skrevet 26. september 2008 Hehehe.. nei funker gjør det jo ikke.. hun er en fornuftig og omsorgsfull person, så kan jo bare håpe hun tenker på det innimellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå