Gå til innhold

Bærer dere mye rundt på eldre søsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en 2-åring som slo seg vrang ved leggetid igår. Mannen min var på jobb, så jeg måtte ta det.

2 timer med bæring og barn på fang i vonde stillinger. Gutten sparker og slår når han blir sint.

Ikke særlig behagelig.

Gjør det noe? Legen sa jeg skulle ikke bære så mye rundt på eldstemann, men det er jo vanekslig å unngå innimellom. Trassalder i massevis til tider.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har en 4 åring som er veldig glad i å bli båret f.eks ut av senga og inn på badet om morgenen og omvendt på kveldene.

Men, har funnet ut at om jeg tar henne på ryggen og leker hest, så er det mye bedre for magen min, synes jeg.

Jeg kunne så klart sagt nei, mamma kan ikke bære, men får ikke vondt av å gjøre det heller så da tror jeg det går bra, jeg.

Men hun er heldigvis ikke sint når jeg bærer da...

Skrevet

jeg bærer og endel på gutten min på snart 2 år, men kjenner jeg må begrense meg nå ( er 36uker idag). men det må jo til i enkelte situasjoner, what to do!!!

Skrevet

bærer sikkert 2-åringen min for mye jeg også, har bekkenløsning :( sån til & fra sengen (morgen/kveld)er så kos :) eller når han ikke vil bli med hjem fra bhg...selv om jeg har vært tålmodig å latt han leke ferdig med sykkelen... :P da er det mere pes over det hele!

men han forstår tydelig at mamma plages litt innimellom da, "har du vondt i magen mamma?" (skjønner jo ikke bekkenløsning han hehe)og hvis jeg da sier ja så tar han hånden min å "hjelper meg" da, omvendt rolle til tider ;) men han blir jo så stolt også da, stor gutt sier'n:)

Skrevet

ja, førstemann er 16 måneder så det sier seg jo selv at det blir mye bæring da.... har han hjemme med meg hele dagen siden vi ikke fikk barnehageplass... men det er jo bare meg det går ut over da som får vondere og vondere dag for dag... men jeg har jo uansett ikke noe valg, så prøver å holde meg positiv og tenke på hvordan jeg løfter og lignende...

Skrevet

Jeg er hjemme med jenta mi på 19 mnd. så det blir litt bæring, men prøver å la henne gå mest mulig selv. Når faren er hjemme prøver vi at han tar det mest med løfting/bæring.

Skrevet

Prøver å bære så lite som mulig, men det oppstår jo situasjoner hvor man blir helt nødt. Jeg prøver også å la henne (2 år) gjøre så mye som mulig selv. men noen ganger vil hun bare ikke gå opp trappa eller klatre opp i senga pga hun er for trøtt. Eller hun har behov for å trøstes. Prøver i de situasjonenen å sette meg ned med henne. Ryggen og bekkenet tåler ikke at jeg løfter for mye. kan få vondt i mange dager etterpå.

Skrevet

Bærer mye jenta mi på 11 mnder ( snart 1 år) hun er så vant til det! Hu griner visst ikke eg tar henne opp...så eg bærer henne nesten HELE dagen og hun er 11 kg))) er i uke 32 snart 33...hehe.

Skrevet

2 1/2 år - blir jo litt bæring på hun da. Men går helt fint :-)

Skrevet

Haha da jeg leste dette så jeg for meg meg selv bære rundt på mine egne eldre søsken.... Og lurte på hvorfor noen ville gjøre det. Litt ammmetåke allerede kanskje :-)

Skrevet

He he! JEg har en på halvannet så blir endel bæring. Tenker ikke så my på det, men skal vel helst unngå det. Men er jo helt umulig når man har små fra før av:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...