Gå til innhold

Hvor stor bag trenger man egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte bare jeg skulle ha en liten bag å ta med meg det mest nødvendige. Skulle ikke begynne å pakke den enda, men fikk beskjed om å begynne nå av sambo så fant frem en bag igår da og la oppi et stort og godt håndkle, samt en kosedress. Det tok halve bagen :P

Gidda ikke å pakke mer, for syns det er for tidlig, men sambo syns den bagen var aaaaltfor liten med tanke på alt jeg MÅ ha med visstnok.

I tillegg sier mange at det er godt med en stor og god bag sånt at man får med seg gavene man får mens man ligger på sykehuset..

Erfaringer noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo litt an på hva man synes man har behov for å ha med det da. Men det må jo gjerne være plass til noe tøy til en selv og babyen, toalettsaker og ev noe underholdning hvis man vil ha det med.

Hvorfor har du håndkle med?

Hvis man blir liggende over lengre tid kan jo mannen el andre hente det man trenger og ev noe å ha gavene i. Det kommer vel også litt an på om man kjører selv eller bruker offentlig transport på vei hjem.

Skrevet

Jeg skal være på sykehuset i 5-7 dager (keisersnitt) og har med en GIGAbag! Halve baggen er fylt opp med pappagave og storebrorgave som de skal få på sykehuset, så nå tror jeg at jeg må finne enda en større bag.. "/

Hadde jeg "bare" vært på sykehuset i 3 dager så hadde jeg allikevel hatt med masse.. bare toalettsaker, rettetang og hårføner fyller jo bra! ;) Og så vil man gjerne ha med noen freshe klær til å reise hjem med i stedet for sykehusklær eller mammaklær man kommer inn på sykehuset med.

- Og så var det babyens bag da ;)

Skrevet

Jeg har pakka en liten trillekoffert;) Noen liker en stor bag siden man får en del klær til den lille osv.. Men vi tar hjem litt gradvis, bor ikke så langt ifra sykehuset. Så samboer kan jo ta med hjem når han skal hjem for å sove og jeg enda er på sykehuset:) Det jeg har pakka er:

Morgenkåpe

3 t-shirts

2 joggebukser

3 par sokker

3 par truser

1 pk. bind

Noen ammeinnlegg

1 amme-bh

2 sett med klær til den lille

1 helseteppe

Kamera + lader

Toalettsaker i reisestørrelse

Bodylotion

Sminke, tannbørste og deo tar jeg og slenger oppi nå vi reiser til sykehuset;)

Skrevet

Jeg har også kjøpt meg en ny trillekoffert av den typen man kan ta med som håndbagasje på fly. Det er så mye deiligere for da slipper jeg å rote gjennom en full bag med ting når jeg leter etter ting. I tillegg vil jeg ta med beautybag'en med alt av toalettsaker og stasj, og stelleveska til babyen.

Jeg begynte å pakke så tidlig som uke 34. Grunnen til det er at jeg stadig kommer på nye ting jeg burde ha med, og fordi det roet meg litt ned med tanke på at ting plutselig kunne skje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...