camillah 2 små Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Tulla vår er 13 mndr. Hun har den siste tida begynt å våkne flere ganger om morgenen, gjerne fra femtida til hun skal stå opp halv sju. Det som skjer, er at hun våkner, skriker, men roer seg når hun får smokken og vi legger henne ned igjen. Så ligger hun 5-10 minutter, før hun begynner å skrike igjen. Det er ingenting som feiler, hun vil bare ha smokken og legge seg igjen. Men det er utrolig slitsomt, for vi blir jo holdt våkne fra femtida om morgenen til hun får morgenpuppen i senga vår klokka halv sju! Har noen tips om hva vi kan gjøre for å få henne til å roe seg?
camillah 2 små Skrevet 26. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 26. september 2008 Jeg er glad for alle slags tips og erfaringer, altså. Vi blir så forvirret av at det ikke er noe som er galt, annet enn at hun vil legge seg ned igjen...
Snappie Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Jenten min er også 13 mnd og vi har det akkurat på samme måte for tiden. Og jeg er veldig sikker på at i vårt tilfelle er det tenner. Det vi er veldig streng på er å ikke lage uvaner i denne perioden. Vi tar henne ikke opp, gir henne ikke melk og bysser henne ikke. Lar henne rett og slett grine og styre på mens vi går litt inn til henne for å forvisse henne om at vi er til stede. Ellers så har hun begynt i barnehage og er veldig sliten om dagene. Sover ikke like mye om dagen heller slik hun gjorde før hun begynte. Så det kan også være pga av at hun rett og slett enkelte dager har vært overtrøtt og derfor våkner tidlig og ikke uthvilt om morgenen. Men heldigvis er dette en fase,......håper jeg;)
camillah 2 små Skrevet 29. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2008 Det håper jeg også! Vi har bestemt oss for å prøve en strengere linje, det er nok det eneste som fungerer. På denne måten får jo verken hun eller vi gode netter/morgener!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå