ehtaner84 Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 jeg bare lurer på hvorfor?? prøver ikke være spydig eller noe, men bare lurer på grunnen til at dere gjør det ?? ok, jeg skjønner at det er handy an gang ibland, hvis man absolutt ikke har hjemmelaget i nærheten, men utenom det, hvorfor??
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Jeg brukte det den første perioden. Laget noe mat selv også, men det falt tydeligvis ikke like i smak (skal jo sies at kokken ikke er den beste på "husmannskost", hehe) som Hippglassene. Så da (siden hun var småspist fra før) ble det en enkel løsning for oss, og så ble det fort en vane også. Men da hun ble mer altetende så laget vi heller bare barnevennlige fellesmiddager.
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Fordi det er så enkelt og greit
Gjest Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Fordi det er enkelt og billig og tidsparende. Dessuten ville ikke småen ha noe av det jeg prøvde å lage selv, mens det som var på glass gikk ned på høykant. (Nå som han er året spiser han alt mulig, men får fremdeles glass om vi skal ha noe til middag som er for sterkt krydret eller av andre grunner ikke passer en liten mage.)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. september 2008 #5 Skrevet 26. september 2008 jeg sender det med i barnehagen innimellom, så det blir litt mere variasjon. somrelgel så sender jeg med middagsrester, men det er ikke altid vi har middagsrester igjen eller jeg har laget middag.
balsam Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 her er det så å si det eneste jeg får i snuppa som middag... har selfølgelig prøvd å mose den middagen vi spiser, men hun brekker seg.....=( og frem til vi vet om det er fysisk grunn til all spisevegringen så får hun middagsglass.... og minien får oxo middagsglass fordi vi ikke lager middag med baaare de få ingrediensene han kan ha fåreløpig..=) litt kjedelig for oss å bare ha poteter og gulrøtter!! haha
kokosyklus Skrevet 26. september 2008 #7 Skrevet 26. september 2008 Jeg lager selv, men bruker glass hvis vi skal steder hvor maten blir liggende lenge i stellebagen. Jeg har iokke lyst til å teste hvor lenge hjemmelaget middag holder i romtemperatur, så da tar jeg heller med et glass. Sparer på glasset når det er tomt, så har jeg enda ett å lage middag i til senere:)
Kjukka Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 For det det enkelt, lett og tar ikke tid å lage. Ja, jeg vet at det er enkelt, lett og ikke tar så voldsomt med tid å lage selv, men det tar kortere tid med kjøpeglass!
ehtaner84 Skrevet 26. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. september 2008 sitter her å tenker, klarer ennå ikke og komme på en fordel ved ferdigmat. -glassene koster mer -du er aldri 100% sikker på hva det er i de -barnet venner seg ikke til DIN matlaging at det er enkelt og greit må jeg ærlig innrømme at egentlig er litt teit å si. hvor enkelt og greit er det ikke å lage maten selv?? og du vet nøyaktig hva barnet får av vitaminer, mineraler og alt av næring til en hver tid. man setter av 1 ettermiddag i mnd til å lage middager. så har du kjempe lenge. hvor enkelt å greit er ikke det???
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 26. september 2008 #10 Skrevet 26. september 2008 Jeg har en fordel: når ungen er småspist og ikke vil ha maten jeg lager, så gir jeg henne det hun faktisk _vil_ ha. Men ja - ernæringsmessig og økonomisk så er det klart hjemmelaget er bedre.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 26. september 2008 #11 Skrevet 26. september 2008 ...og hun har blitt "vant til" matlagingen min etterhvert, men da hun var 6-8-10mnd så var det upop.
Gjest Skrevet 26. september 2008 #12 Skrevet 26. september 2008 Det er ikke så greit når barnet ikke spiser det du lager ;-) Og forresten, han har da vent seg til MIN matlaging (og alle andres) så det er jo ikke noe argument. Og at det er enkelt ... ta av lokket og varm i 30 sek. Tungvindt er det i hvertfall ikke :-) Ikke alle synes det er like enkelt å lage maten selv. Og for å være ærlig, så er det ikke særlig billigere å lage selv heller, i hvertfall ikke om du kjøper ok råvarer... Og jeg vet ikke hva div. matvarer inneholder av vitaminer, mineraler og næring.
Gjest Skrevet 26. september 2008 #13 Skrevet 26. september 2008 For det første så synes jeg du var litt spydig og du har allerde laget en oppfatning av de som gir glass, ser jeg. -prisen på glassene har ingenting å si, hver enkelt velger sine prioriteringer -er ikke 100% sikker på hva hjemmelaget mat inneholder, mest redd for at det er for mye salt. -Her i huset spiser barnet mer enn en gang pr dag så h*n blir godt vant til min matlaging Det ER veldig enkelt og greit, hvordan kan du påstå at det er greit for alle å lage maten selv? Ikke bestandig man rekker å lage sunn middag, eller man må ha middag sent en dag ol. Jeg vet absolutt IKKE alt hva hjemmelaget mat inneholder, synes glassene gir bedre info om det Kommmer du hjem til meg en ettermiddag å lager mat er det greit, hvis ikke kan du bare glemme å prakke på meg dine meninger om hjemmelaget mat. Andre grunner til at vi bruker en del glass er at det er eneste måten å få i ungen mat, syns det er en kjempegrunn. Liker at barnet mitt får i seg variert mat- deriblandt ferdigmiddag
Økologisk_knekkebrød Skrevet 26. september 2008 #14 Skrevet 26. september 2008 Om du ikke mener å være spydig, hvorfor sier du da at det er teit å si at det er enkelt og greit?
AnTiLoPeSvIn Skrevet 26. september 2008 #15 Skrevet 26. september 2008 for å være ærlig fordi jeg HATER å lage mat. er det værste jeg veit om. hehe. enkel og greit er det jo, blir kanskje dyrere i lengdenmen det dreit jeg i da. er ikke sparsom av meg. men nå lager jeg maten selv. han er snart 2 nå da,hehe
ruffen Skrevet 26. september 2008 #16 Skrevet 26. september 2008 Jeg hadde synes det var deilig om det var noen glass hun likte, så det gikk an å gi henne det av og til. Men nei...hun spytter det ut og later som om det er på grensen til barnemishandling å antyde at hun skal spise noe sånt. Og helt ærlig...så synes jeg ikke det smaker noe særlig selv heller. "Mors beste lapskaus" smaker billig bokselapskaus... Men dere er heldige som har unger som liker det. Greitt å ha et alternativ...
meg & to små vampyrer Skrevet 26. september 2008 #17 Skrevet 26. september 2008 Av og til er det greit med noe enkelt. På samme måte som at devoksne av og til får noe annet enn hjemmelaget mat. Når man plutselig sal spise borte og middagen er mye senere enn barnets middag osv. Laget mest mat selv, men av og til var det glass.
barney Skrevet 26. september 2008 #18 Skrevet 26. september 2008 Fordi det er ekstremt tidsbesparende!
happybirthday Skrevet 26. september 2008 #19 Skrevet 26. september 2008 Fordi: - det er tidsbesparende - det er enkelt og lettvint - vi spiser som regel middag så sent at hun må ha middag tidligere enn det vi har. Så får hun heller litt gulrøtter og kokte poteter fra vår middag. Eller pannekake og grøt, hvis vi har det til middag. - vi som regel har mat som er sterkt krydret og jeg er usikker på hvor mye saltinnhold som er i de ulike krydderne vi bruker - hun liker middagsglass veldig godt. - er sikker på at hun får i seg nok næringsstoffer. Blir ikke akkurat dekket av kokte gulrøtter og poteter som hun får når vi andre spiser middag. - lettvint og greit å ta meg seg når man er på tur. - mine barn har aldri likt den hjemmelagede babymaten jeg har servert dem. Men ja, de har klart å venne seg til den vanlige middagen vi har etter hvert som de blir eldre.
Vintersol Skrevet 26. september 2008 #20 Skrevet 26. september 2008 Jo det skal jeg si deg: Når man har brukt en evighet på kjøkkenet (ting tar tid når man skal passe på baby samtidig) med skrelling av grønnsaker og poteter, koking av kjøtt i lang tid for å få det ordentlig mørt, most i vei for å få alt til en tynn grøt, fylt opp frysern.... ...for å servere til et lite stabeis som helst vil fullammes til det er konfirmert, og bare spytter ut alt annet som blir servert: Ja, da gidder man ikke mer. Da varmer man heller et middagsglass i mikroen i 30 sek, som serveres og spyttes på gulvet fordi det heller ikke denne gang falt i smak med fast føde... (Kan tilføye at nå som Lillemor er blitt 1,5 år spiser hun den samme maten som oss, og vi har sluttet med glassene.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå