Gå til innhold

enkelt kake og lage uten melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

får en liten jente på overnattingsbesøk så jeg tenke henne, jeg og småen kunne lage en kake sånn til fredagskos.

men nå har jeg vært passe uheldig de 3 siste gangene jeg har forsøkt meg på en kake :S så jeg må ha noen ENKELT så ikke kakeselvtilitten min blir mer knust ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toro sjokolade muffin. Bruk papirformen og sett oppi sånn brett med muffin-hull. Fyll formene 2/3 fulle. Kan ikke mislykkes - og om du kjøper noen morsomme papirformer på Jernia blir de en sikker hit.

Skrevet

jeg vil ikke lage toro.. jeg vil lage selv. jeg er stor jente og vil greie og bake kake selv, uten toro hjelp! heheh... barnslig jeg?

Skrevet

Du har i hvertfall pågangsmot! Tenkte det var på tide med litt Toro-hjelp etter tre mislykkede forsøk *ler*

ps tror ikke barnet som kommer på besøk merker forskjell på selvlaget eller toro. (Bare på vellykket eller mislykket *fnis*)

Skrevet

Skulle foreslå kakemons langpanne, den er kjempegod! Men ser at du vil lage selv. Hva slags kake vil du lage? Tåler hun egg? Her er hvertfall en veldig enkel kake som er KJEMPEGOD! Og slår alltid an hos både barn og voksne. Kan gjerne ha en klatt vaniljeis til også. Denne her KAN du bare ikke feile med!! :)

Mislykka sjokoladekake

Pisk 4 egg og 2 dl sukker til eggedosis. Smelt 200 g kokesjokolade og 200 g smør. Rør sjokolade/smør blandingen vekselvis inn i eggedosisen med 2,5 dl hvetemel og 1 ts bakepulver. Stek i rund form 15-20 min på 225 grader midt i ovnen. Skal være bløt i midten.

Har også oppskrift på en veldig enkel gulrotkake som er utrolig saftig, uten melk.

Dette trenger du:

2 dl sukker

2 egg

2 dl hvetemel

1 ts natron

1 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

1 ts kanel

1 ts olje

300 g gulrot

2 dl lettyoghurt med frukt

Slik gjør du:

1. Skrell og riv gulrøttene.

2. Pisk eggedosis av egg og sukker. Bland inn krydder, olje og mel. Tilsett gulrøttene.

3. Hell røren i en form.

4. Stek kaken midt i ovnen på 175 grader i ca. 40 minutter.

5. Pynt den ferdige kaken med et lett melisdryss og noen sitron-melisseblader

Del kaken i 16 stykker. Legg 1 ss lettyoghurt på hvert stykke.

Hopp over yoghurten siden hun ikke tåler melk.. :) Kaken kan helt fint spises 'bar'.

Skrevet

ja pågangsmot kan ingen påstå at jeg ikke har... hehe.. før så gikk alle oppskrifter fint, men så var det ett eller rannet som skjedde.. hehe..

nei jeg tror ikke småtassene bryr seg, men jeg er litt redd for at småen skal tror at "å lage kake" betyr og gå på butikken og kjøpe en boks med bilde av en kake på og røre litt og stappe den i ovnen.. har en mistanke om at det er det han tror nå... hehe *fnis*

vil ikke gi opp mitt kakebakeliv.. hehe

Skrevet

jepp hun tåler egg :-) så da skal jeg prøve den sjokoladekaka. den hørtes utrolig digg ut :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...