MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Lukas hadde et uhell for litt over en uke siden, der han slo inn framtennene oppe, og en tann på hver side av de ble bøyd bakover. Den ene tanna har rettet seg opp selv, men den andre må mest sannsynlig trekkes...hvordan gjør de det på så små? Foreløbig er han kjempeflink og sitter helt iro og gaper, men er redd dette kanskje kan ødelegge for han...Og det blir nok en god del tannlege besøk på oss framover så hadde vært greitt å ikke måtte tvinge han opp i stolen.....
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 26. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 26. september 2008 dytter litt...
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 nå er det mange år siden, men jeg var med nevøen min og trakk 3 tenner da han var litt over 3 år. Da satt jeg i tannlegestolen med han på fanget, han fikk mye bedøvelse, og når tannlegen var helt sikker på at bedøvelsen virket, trakk han tennene i raskt tempo. Gikk veldig fint det. Det ble veldig mye skriking da bedøvelsen holdt på å gå utav da, men jeg satt i en stol hos mamma og vugget han til han sovnet, og da han våknet etter en time fikk han pakke av mormor (såpeboblesett),vi gikk ut og lekte med det og da var alt stort sett veldig greit. Var forresten inne på enten bloggen eller hjemmesida di for et par dager siden og såg på bildene av Lukas etter at han hadde slått seg; det såg ikke noe godt ut!! Det må jo ha vært forferdelig vondt!
Gjest Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Sønnen min hadde et uhell på humpehuske da han var 3 1/2år, slo løs begge fortenene, og den ene måtte trekkes der og da siden den på toppen var brukket. Tannlegen brukte god tid og smurte på bedøvelse før han stakk, han fikk også litt lettere beroligende i flytende form en time før , dette etter at vi tok en lang prat, fikk veid ungen og rådført oss med fastlegen før tannen ble trukket. Du kan forhøre deg med tannlegen om det er et mulig alternativ hvis han blir redd. Sønnen min lå i tannlege stolen, men jeg satt rett bak å strøk ham på panna og holdt hånda.
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 26. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. september 2008 Det såg helt forj*** ut, men han klaga egentlig ikke så mye... Var litt utenfor de første timene etterpå, men så gav vi han en paracet, og da var han like aktiv som før. Var nok myyyyye verre for oss rundt! Men han har jo ødelagt seg skikkelig. Blør fortsatt endel vist han er uheldig og dunker seg på munnen, selv om det ikke er hardt. Får håpe at tanna faller ut av seg selv slik at vi slipper trekke den... Liker ikke å se at han har det vondt=( Det er jo skikkelig ubehagelig når bedøvelsen slutter å virke så skjønner godt at nevøen din skrek!
Gjest Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 Dere har vært hos tannlegen å tatt røntgen osv ja? det skal man alltid gjøre hvis de har slått løs tenner. Det er faktisk mindre traumatisk for en 3åring enn for feks en 6åring....har jeg erfart i hvertfall.
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 26. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. september 2008 oki...godt å høre at de har noe sånt... Så de bruker flytende bedøvelse på? ikke i sprøyte? Tenkte ikke på å snakke med tannlegen om dette da ho nevnte det igår....
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 26. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. september 2008 Har tatt røntgen ja...Var usikre på om tenna var slått ut eller slått inn....så de måtte sjekke.
Gjest Skrevet 26. september 2008 #9 Skrevet 26. september 2008 Det var flytende som han skulle drikke ja, tror de blandet det ut i saft eller lignende. Vil anbefale å få den trekt hvis den er veldig løs og ikke fester seg, blir mindre ubehag da...spesielt når de skal spise.
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. september 2008 #10 Skrevet 26. september 2008 Snuppa her trakk tanna si tidlig i våres. Da fikk hun "saft", som vi så pent sa det Jeg forklarte at det var medisin i safta som gjorde at hun ikke fikk vondt, og det gikk heeeeeeelt greit. Hallisunerte litt, men det var igrunn bare festlig for min del.. Så lå jeg med hun på fanget når tannlegen skulle trekke. Når tanna var ute, så utbrøyt snuppa så galant "der var'n ute ja, nå kan vi dra hjem" (fortsatt prega av denne safta...) Så ja, bedøvelsen kommer nå i drikkende, GOD form, ikke i sprøyte Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå