Gå til innhold

Begynner å glede meg til fødselen faktisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde ikke jeg ville få det sånn. Min første fødsel var ikke så flott en opplevelse og endte med hasteks. Så jeg har vært mye redd og bekymret dette svangerskapet for fødselen. Men nå når det nærmer seg gleder jeg meg. Jeg aner jo ikke hvordan det vil bli og krysser fingre for et bedre forløp denne gangen. Jeg vet jo at man får masse god hjelp på sykehuset hvis noe skulle gå galt.

Fødsel er altså noe merkelig og spesielt her i livet. Det er litt av en test og en bragd vi skal igjennom damer. Og så er alle fødsler helt forskjellige. Ønsker alle lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor endte det med haste-ks første gang? Det gikk slik for meg også, pga panneleie. Satser på vaginal fødsel denne gang. Du også? Jeg gruer meg en del jeg da. Redd det ender som forrige gang. Får du noen spesiell oppfølging under fødselen pga haste-snittet du har vært igjennom?

Skrevet

Ble hasteks pga forløpet trakk ut i lang, lang tid, dårlig fødselsprogresjon, hun lå skeivt og for høyt og så ble hjerterytmen veldig ustabil flere ganger, så de mente det var best med ks. Det var også ok med meg på det tidspunktet da jeg ikke hadde krefter til så mye mer.

Håper på vaginal fødsel ja. Har vært veldig i tvil om jeg skulle bestille ks, men vil gjerne prøve. Har ikke fått noe ekstra oppfølging. Har snakket igjennom den forrige fødselen med jordmor - det insisterte jeg på.

Jeg hadde ikke problemer med fødselen etterpå (sånn mentalt), det kom først nå når jeg ble gravid igjen.

Hadde så mye smerter og plager i lang tid etterpå (6 mnd). Så jeg frykter jo et ks igjen, men har valgt å tenke positivt og gi fødselen en sjanse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...