Gå til innhold

Kan hun ha nattavvent seg selv???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten er snart 4 mnd, og har den siste uka sovet nettene igjennom helt uten mat. Har kun hatt et måltid om natta (helt fra 4 ukers alder), og nå altså ikke noe. Sover fra 20-21 til 7.30-8.30. Har hun nattavvent seg selv, eller kan hun begynne å kreve mat om natten igjen? Skal hun da få? Eller skal jeg prøve med vann og smokk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Størsten nattavvente seg selv da han var 2 mnd og 1 uke.

Plutselig gikk han fra å vokne flere ganger hver natt til å sove igjennom. Alt vi gjorde var å flytte han på eget rom.

Så gleder meg til at vesla som er 8 uker snart skal inn på eget rom om noen dager. Hun er knall lik broren sin til nå, så håper hun kopierer den tingen også :o)

Han har kunn hatt et tilbakefall da han var syk noen måneder etterpå.

Skrevet

Sånn var jenta vår også (om enn noe tidligere) så da hun senere våknet litt fikk hun bare smokk og litt kos, så sov hun videre igjen. Ville ikke begynt å gi henne mat på natta igjen nå var jeg deg, om ikke hun trenger det pga vekt eller noe sånn :o) Og pris deg lykkelig for at du slipper å "tvangsavvenne" henne :oD

Skrevet

Det gjorde min også. Ville ikke begynt med mat, prøv med smokk først.

Skrevet

Da jenta mi var 3 mnd., så våknet hun plutselig ikke på nettene lenger. Hun sov fra 19 - 07 uten mat. Men de sier at du skal vente til dem er 6 mnd. med å ikke gi mat på nettene, så jeg ville ha gitt mat, om h*n våknet og ville ha mat.

Og jenta mi er nå 11 mnd. og det hender at hun våkner og skriker, men da er hun bare tørst og får vann.

Skrevet

Eldstejenta nattavvente vi rett før hun var 6 mnd, og det gikk kjempebra. Fikk tilbud om vann da, men det var ikke så interessant, og når hun bare fikk litt smokk og kos, så var det greit. To netter, og så var alt OK.

Men da ser jeg bare an, prøver å la være mat, når det nå ser ut til at hun ikke vil ha. Blir hun urolig på nettene får vi bare ta det der og da, etter hvert begynner vi jo med grøt og sånt (ikke nå da!! om en stund..hehe) og da blir jo behovet for mat om natten enda mindre.

Tusen takk for svar damer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...