kest Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Er nesten flau over å si det men jeg skulle ønske jeg kunne få keisersnitt selv om jeg har hatt to såkalte normale vaginale fødsler tidligere. Har ventet i syv år med å få det tredje barnet fordi jeg er så redd for å føde. Er det fødselsangst eller er det en naturlig spenning i forhold til fødselen? Har termin den 7. november og har fått høre at det kommer til å hjelpe når fødselen nærmer seg. Det hjelper ikke jeg blir bare reddere og reddere. Gleder meg over graviditeten men føler meg fanget i min egen kropp siden jeg vet at babyen til slutt MÅ ut. Når jeg nevner for jordmor og andre at jeg gruer meg er det liksom ingen forståelse å få. Det hjelper ikke for da føler jeg meg bare enda mer alene. Jeg er nok sett på av andre som et veldig sterkt menneske som kan tåle mye både psykisk og fysisk. Men jeg er REDD!!!
siveliten Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Åhh, dette var godt å lese!!! Har det akkuratt på samme måte. Venter mitt tredje barn i oktober og kjenner hjerte begynner å pumpe som bare juling av nervøsitet/reddsel hver gang en maserie setter inn... Har hatt ukompliserte og raske fødsler tidligere, så jeg forstår ikke reaksjonen min rett og slett. Var til journalskriving på føden i går, å prøvde å snakke litt om det men føler bare jeg blir møtt med "det er ingne vei utenom, dette har du jo gjort før". Men jeg gruer meg like mye fordet! Før første fødsel hadde jeg innstillingen, kan andre kan jeg, og det gikk veldig greit. Andre fødsel tenkte jeg ikke så mye på det, det var bare noe som ville komme, det gikk også veldig greit, men litt for fort. Tror kanskje det er det som sitter igjen. Følelesen av å ikke ha kontroll å henge helt med. Nå er den eneste tanken jeg har : VIL IKKE VIL IKKE VIL IKKE..........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå