mamma love Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 hei,jeg lurer på hvor mye andre gir til sitt barn på 6mnd,jeg gir 145 ml hver 3-4 time og økedager hvor han får ca 180 ml.I tillegg får han litt banan,spiser maisgrøt en gang om dagen og på kvelden risgrøt.Vekt er normal men greit å vite om han kanskje burde fått mer melk eller mindre..kjempeglad for svar.Takk:)
Tredjemann på vei :D Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Jenta mi er bare 4 mnd og 1 uke gammel, men kan svare på noe likevel. De gangene du gir han mat, gir du han helt til han ikke vil ha mer? Eller lager du en viss mengde og avslutter måltidet når det er tomt? Tabellen på baksiden av NAN-pakken er riktignok ingen fasit, men der står det i alle fall at barn mellom 4-5 mnd "skal ha" mellom 160-200 ml 4-5 ganger i døgnet, så ifølge den tabellen kan du gjerne tilby gutten din mer melk de gangene han kun får melk.
UpsyDaisy Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Mener jeg har hørt at en ikke skal gi mer enn 1000 ml. MME i løpet av et døgn i hvertfall.... pga nyrene. Men en skal vel da også regne med de ml. i grøten. Mye hjelp i dette svaret;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå