frøydis m/ 4 Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Mellomstejente skal på weekend med Klubben og mor skal bake et stort lass med boller til felleskosen. Det betyr vel at jeg må sette dobbel deig, for kan dere tenke dere noe så kjipt som god bollelukt i heimen og så er alle bollene bortbestilt... Tenker Storebror også vil ha når han kommer hjem fra skolen, nemlig!
dritgrei hei hei! Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Noe sier meg at dobbel-dobbel er den beste løsningen! åååå det er koselig med bollelukt, jeg må bake!
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 ÅÅÅ, så fristende det hørtes ut med ferske boller!! Om det blir det drittværet det melder i morgen, med orkan i kastene, så skal jeg jammen sette en god gammeldags bolledeig og bake ut!! Om været blir bra er det til skogs å sanke sauer. (I gar hadde jeg med meg 45 hjem, og i dag 15) Et lite tips til dere som har små barn som gjerne vil bake. Kjevle bolledeigen litt, Skal være ganske tykk, og la ungene bruke litt store pepperkakeformer å stikke ut "boller med". KJempe enkelt og artig. BLir litt merkelige fasonger på mann og kone og grisen, men hjertene pleier å bli bra... Og veldig arti å servere til ungene boller som ser litt anderledes ut. Er jo ikke så lett for de små å bake ut runde fine boller.
coscos Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Det tipset med pepperkakeformer skal jeg bruke neste gang jeg baker boller. Her er lille turboM alltid med når jeg baker, sitter oppe på benken og spiser mest av deigen. Å stikke ut egne "boller" er jo noe han kan bli med på.
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 27. september 2008 #5 Skrevet 27. september 2008 Bare husk at du ikke må kjevle deigen for tynn. De ferdig utstikkete bollene skal være omtrent like tykke som trillete boller. Skal igang med bollebaking nu vi. Det høljeregner ute og blåser masse. Ble søkkevåt da jeg var ute å ga lammene kraftfor. De var kjappe å spise og løp inn under trærne i ly for været.
Ronja65 Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 MMMMmmm... Kjenner lukten helt hit....:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå