Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 jeg fikk i juni utbetalt litt over 1000 kr ekstra i tillegg til den lønna jeg vanligvis har. tjener så lite at jeg ikke blir trukket i overgangsstønad i utgangspunktet. desverre så var dette en tid hvor det foregikk litt for mye så jeg glemte å varsle NAV om denne inntekten. hva skjer hvis de oppdager det? var jo en glipp, men jeg regner ikke med at de ser på det slik...
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 1000 kr tjent, er 400 kr trukket fra overgangsstønaden. Det du kan gjøre, dersom dette er noe som tynger deg og gjør deg bekymret, er å si i fra til NAV nå. Du kan si at du nettopp kom til å tenke på dette, og at du glemte å melde fra i sommer. Det skjer nok lite annet enn at de trekker deg de 400 kr;)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 jeg vet ikke hva som vil skje, men kan du ikke bli fratatt hele overgangsstønaden hvis du ikke varsler om økt inntekt?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Neida, en mister ikke overgangsstønaden pga noe sånt lite som dette:) Jeg har fått noe utbetalt for mye, og var ikke obs med en gang, så det gikk litt tid før jeg fikk gitt beskjed. Det som skjedde da, var at de trakk det tilbake fra fremtidige utbetalinger:)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #5 Skrevet 27. september 2008 jeg hadde bare latt hele greia være hvis jeg var h*n. det er jo tross alt bare snakk om en 1000 lapp....
Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #6 Skrevet 27. september 2008 jeg fikk beskjed om at inntekt som var mer en 10% over "vanlig" lønn måtte jeg gi beskjed om.. også om jeg fikk mer en 10% mindre av vanlig lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå