Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Jeg var skikkelig sløv i dag, uopplagt og trett. Lå i senga og hvilte litt mens mine 2 små sov en lur, for en gangs skyld samtidig, noe som skjer heller sjelden.. Så ringer det selvsagt på døra (klokka er ca 12), jeg tenker bare "å nei ikke folk nå"..hadde ingen planer i dag, og hadde bare tenkt å slappe av. Har hatt mye besøk og planer i det siste, og sovet for lite. Det ringer på flere ganger, men jeg orker ikke åpne. Vet jo heller ikke hvem det er (er flere som kommer uanmeldt her i blant). Det går en liten stund, så ringer tlf.. fra en venninne. Garantert hun som vil på besøk. Jeg lar være å ta telefonen og legger meg igjen..ringer ikke tilbake. Fikk dårlig samvittighet etterpå, men hvorfor kan ikke folk bare sende en sms først å høre om det passer??
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Jeg åpner døra og tar tlf. når det passer meg. Mitt hus, min tlf., min tid. Jeg bestemmer.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Nei det syns jeg ikke det var. Noen ganger føler jeg for sånt selv, og ja syns folk kan sjekke om det passer først. Greit det går an å ringe på og høre om man er hjemme når man går forbi, men da kan det hende man ikke kommer til åpen dør også.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 bare si at du følte deg dårig i dag, og derfor ikke klarte å åpne døra.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Signerer anonym over. Hvis ikke folk spør om det passer, må de regne med å møte lukket dør. Glad jeg bor litt oppover i etasjene med lukket hoveddør, da kan ingen kikke inn og jeg må slippe dem inn hoveddøren:-D Slapp av med god samvittighet, høres ut som du trengte det.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Nei, du må ærlig talt ha lov til å slappe av innimellom også. Kanskje hun ringer på forhånd neste gang da Bare si at du sov..
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Godt å høre at jeg ikke er helt urimelig:)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 Nei, det synes jeg ikke. Har gjort det flere ganger selv... Men ring henne tilbake når du selv føler for det, sli at du ikke "overser" henne totalt hvis du skjønner...
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #9 Skrevet 26. september 2008 Nei, ikke dårlig gjort ide t hele tatt. D var jo ikke noen avtale at ho skulle komme.. Har gjort sånn selv jeg, ringer bare tilbake senere og forklarer som det er, og det har ingen reagert på!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #10 Skrevet 26. september 2008 Det var ikke dårlig gjort nei. dere hadde ingen avtale! syns bare det er litt rart når folk her sier "bare si du sov" "bare si du var dårlig" er det sånne små hvite løgner dere kommer med til folk?? ikke bra.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #11 Skrevet 26. september 2008 Det var vel ikke akkurat dårlig gjort, men skal det virkelig være slik nå at man MÅ avtale før man kan stikke innom noen?? Savner de 'gode gamle' dagene jeg, når folk bare kom innom på en kopp kaffe uten noen form for avtale. *sukk*. Hadde det vært meg hadde jeg antagelig åpnet døra første gangen og sagt at jeg er utslitt og må sove litt nå men ringer deg senere. Når du valgte å ikke åpne og heller ikke svare på telefon, så synes jeg hvertfall du bør ringe henne og forklare. Vet ikke om hun kunne skjønne at du var hjemme - f.eks. om bilen stod utenfor? Isåfall hadde nok jeg lurt fælt på hvorfor vedkommende ikke åpnet, og om noe kanskje var galt (at man hadde falt og slått hodet og lå bevisstløs f.eks...)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #12 Skrevet 26. september 2008 HI her.. synes ikke det er løgn å si jeg sov da, lå jo i senga.. Bitteliten hvit løgn da.. tror ikke hun fattet at jeg var hjemme, siden begge ungene sov. Var jo ikke folk i stua heller. Bilen hadde mannen på jobb. Er ikke så glad i uanmeldt besøk jeg, folk har en tendens til å komme når det passer minst..ikke alltid like lett å si det ikke passer heller når en først har åpnet døren. Er ikke mer enn 3 dager siden farmora til mannen kom på uanmeldt besøk kl 6, og ble sittende helt til 9 på kvelden, midt i barnas leggetid.. fikk ikke spist middag engang, hadde planer om å spise etter ungene var i seng da mannen kom litt sent hjem, men jeg orker ikke lage middag etter 9 om kvelden altså... Føler for å bestemme over min egen dag selv:) Er faktisk litt travelt å ha 2 barn under 3 år også, så jeg prioriterer søvn og hvile når jeg har sjansen.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #13 Skrevet 26. september 2008 Det må vel også være greiere å besøke noen når en vet at det passer for dem? Slippe å besøke noen som virker trøtte og uengasjerte f.eks..
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #14 Skrevet 26. september 2008 Hun lå jo i senga og prøvde å sove, da er det jo ikke galt å si at hun sov?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå