Gå til innhold

Dere som trener...

Skravlefruen med huleboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. hva trener dere, og hvor langt er dere på vei?

Hva har dere trent tidligere i svangerskapet, og hva kommer du til å fortsette med?

Dersom du trener i helsestudio/gruppetimer? Hvordan tilpasser du det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

Jeg trener det meste, er 34 uker på vei. Har trent hele svangerskapet også før. Av gruppetimer trener jeg såkalt corepuls som er kondisjon på ustabilt brett- genialt for gravide da alle steg tas imot av brettet- dropper alle hopp. Ellers så dropper jeg bare hoppene i de andre timene og tar pauser når jeg føer for det. Går ut når mageøvelsene begynner.

I studio trener jeg mye rumpe og forside/bakside lår- egnentig som før men presser meg ikke så hardt at jeg ikke greier de 1-2 siste. Trener også endel armer og rygg. av kondisjon i studio går jeg på sånn ellipsemaskin ( langrenn-maskin:-), step maskin og tredemølle.

Avslutter alltid med knipeøvelser i "tøye- avdelingen". tar også noen mageøvelser for sidemuskelaturen hvis jeg orker, men liker ikke å gjøre det egentlig.....

syntes det går kjempefint! får masse "annerkjennende" blikk og fine kommentarer fra folk som syntes jeg er flink:-)

Skrevet

Jeg trener styrke i studio. Alle muskelgrupper. I Stedenfor å ta det så tungt som før kjører jeg enklere serier med 2 x10 rep. Prøver å få trent hver dag, Sykler eller Springer på ellipsemaskin ca 30-40 min i tillegg og om jeg ikke kommer meg på trening endag går jeg 1 t tur her hjemme.

Har og vært på yoga og gravid svømming og håpte å få til dette og, men det ser ut som om det sklir ut fordi det er lagt til så 'dumme' dager:o(

JEg får også masse blikk på trening, men mer alla ' lurer på om babyen propper ut hvis hun tar i litt mer nå'... Sånn føles det hvertfall.

Skrevet

Jeg trener på helsestudio to ganger i uka, sykkel pluss styrketrening. De dagene jeg ikke trener, går jeg en times tur istedet. Er bare 6+5 enda, så jeg kan i utgangspunktet trene alt jeg vil, men er litt kvalm og trøtt, så jeg tar det litt med ro de dagene formen ikke er på topp. Tenker å trene gjennom hele svangerskapet, i hvertfall så lenge formen tillater det. Har vært endel plaget med bekkenløsning i tidligere svangerskap, og det hjelper å trene.

Skrevet

er i uke 37 nå..skulle egentlig trene i går, men ble nektet av jordmor...irriterende..følte meg klar for det ejg

Skrevet

uke 23 i morgen. spinner mye og sykler ute. er vant til å trene hardt fra før. inne trener jeg fortsatt hardt,men litt roligere ute da jeg er mer redd for å velte.

har til tider puls opp mot 85-90 % og føler ikke ubehag underveis eller etter trening. men presser meg ikke på trening lenger hvis jeg ikke orker. blir ca 4-5 ganger i uka. noen ganger mer andre ganger mindre.

siste svangerskap var jeg også i god form. selv om jeg hadde en lang og tøff fødsel begynte jeg og trene etter 4,5 uke. kunne sikkert begynt før også og formen var akkurat som før....

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :-)

Har trent regelmessig før jeg ble gravid, men har hatt en opphold pga hodepine og kvalme.. har gått mye turer i fjellet istedet, så formen er bra enda :-)

Helsestudsio here I come :-)

Og hihi.. eliza (tror det var nicket ditt..).. jeg måtte le av det du skrev "lurer på hvor mye som skal til før babyene popper ut"... ser det for meg *ler høyt*

Skrevet

:o)

Ja, jeg lurer på hvilke blikk jeg kommer til å få om 8-9 uker da, siden jeg da sannsynligvis kommer til å se høygravid ut, selv om det da enda er lenge igjen..*S*

Jeg hadde også ett opphold på nesten 7-8 uker pga ekstrem trøtthet, kvalme og hodepine ( fra uke 8-14) - men så ble formen plutselig kjempefin igjen så da var det bare å ta fatt på treninga igjen. Føler det hjelper både mot ustabile hormoner, får det litt ut på treninga *S* og at jeg får mer energi og at jeg holder meg i form

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...