Gå til innhold

Kan dere bruke "legekunnskapene" deres?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere erfart lignende,eller har noen tanker om hva det kan være?

Jeg har de siste ukene vært svimmel. Noen ganger da jeg skal løfte opp sønnen min og gå rundt kjenner jeg at jeg på en måte knekker sammen i beina. Jeg må straks sette meg ned,forte meg å legge ned sønnen min,ellers TROR jeg at jeg faller sammen. Er utrolig merkelig følselse,det prikker på en måte i beina,musklene i beina klarer ikke holde meg. Jeg føler meg også noen ganger kvalm! Siste to dagene har jeg også blødd neseblod,om det kan være interessant:p Jeg har litt..tja.. legeskrekk,så det skal mye til før jeg går til legen.. Kanksje jeg burde det nå,men jeg bagatelliserer det.. Nå har samboeren min sagt i flere dager at jeg må ringe legen,men jeg drøyer og drøyer.. hehe.. Jeg får vel også nevne at jeg hadde høyt blodtrykk i slutten av svangerskapet,som da er 4 mnd siden.. Er det noen som har opplevd dette selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du skal høre på samboeren din og oppsøke lege. Når jeg leser om prikkingen tenker jeg på ms.

Skrevet

Ja,jeg bør kanskje det..Ms har jeg også tenkt,men jeg tror nok ikke det er det.. Jeg håper iallefall det,sånt skjer ikke meg.. Er det ikke sånn da! Jeg tenkte kanskje at det var blodtrykket mitt jeg men.. søren.. Hi

Skrevet

Mest sansynlig ikke noe alvorlig, men vil du skal vite at fødsler kan utløse ms. Ta deg en tur til legen omgående.

Skrevet

Er nok ikke noe alvorlig, bare helt uskyldig svimmelhet av ganske vanlige naturlige årsaker. De følelsene du beskriver er helt vanlige når du holder på å besvime. Kanskje har du lav blodprosent eller lavt blodtrykk f.eks. Ta en tur til legen og sjekk dette. Spiser du skikkelig og jevnlig og passer du på å få i deg nok væske i løpet av dagen? Sover du godt om natten?

Skrevet

Er du veldig sliten? Får du for lite søvn, og ahr fått for lite søvn nå i en periode? Det med rar følelse i beina og at de svikter; er det akkurat som om de allerede sover(ikke sånn dovner vekk, bare at de er "trette") og at det liksom ikke er krefter i dem?

Jeg har vært så trett over lengre periode, at dette har skjedd med meg.

Og stress kan føre til neseblod. For lite søvn gir kroppen stress.

Skrevet

Ja,jeg har opplevd det du beskriver, og legen mente jeg måtte ta blodprøver. Viste seg at jeg mangler vitamin D, og flere undersøkelser venter.

Har også høyt BT, og migreneplager. Slitsomt å føle seg som en 99 åring når man har småbarn å ta seg av.

Så dra til legen!

Skrevet

Ja,jeg håper det er noe uskyldig noe. Må innrømme at jeg nå ble litt redd da jeg leste om MS,siden de skriver om konsentrasjonsvansker,synsvansker.. Huff! Konsentrasjonen har jeg slitt med en stund nå,når folk snakker har jeg noen ganger ikke hørt det de har sagt. Mulig det er fordi det er litt uinteressant,hehe.. Egentlig er ikke det meg,jeg hører på alle uansett hva det er! Nei nå får jeg ta meg sammen. Det er nok ikke alvorlig!!Jeg spiser absolutt ikke jevnlig. Jeg spiser noen ganger to ganger om dagen,men dette har jeg egentlig gjort i flere år,så det er ikke unormalt til meg å være. Væske er jeg også temmelig dårlig på,så noen liter vann om dagen hadde ikke vært å forakte. Natten sover jeg godt,men vi legger oss sent hver natt,rundt 01.00-02.00.. Dette har jeg også gjort i flere år. hmm..

Skrevet

Jeg er ikke så sliten nei,men kunne nok fått inn en annen søvnrytme. Ja,jeg føler kanskje at beina er trette,de vil bare ikke mer. Det skal likevel ikke mange sekundene før jeg er oppe og går igjen. Trenger kun å hvile meg i ti sekunder. Stressa kjenner jeg meg heller ikke,annet enn skolestress da. Det ligger jo og ulmer i bakhodet hele tiden,pluss min 4 mnd gammel sønn,pluss sykdom i familien.. He he,nei nå kom det mye frem her,virkelig ikke meningen å bruke dere som psykologene eller legene mine.hihi:)

Hi

Skrevet

Det er sånn man kan holde på i noen år, men det tar på etter hvert og kroppen begynner å "protestere". Lurt å leve mer regelmessig i det lange løp om energien skal kunne holde seg oppe ja. Og spesielt gjelder det når du går igjennom sv.skap, fødsel og småbarnstid. Det krever helt klart ekstra av kroppen.

Ta en tur til legen for å sjekke om du har noe spesielle mangler som jernmangel etc og legg om livsstil litt i forhold til kosthold og søvn bl.a så vil du nok fort føle deg bedre.

Skrevet

Ahaa,kanskje jeg mangler det!!! Da blir jeg glad,hvis det kun er det:) Jeg er småredd for den legetimen jeg må bestille kjenner jeg men. Jeg har hatt hodepine mange dager nå,men ikke migrene,det har jeg aldri hatt. Man kan jo likevel ha D vitamin mangel da men.. Ja,det må være slitsomt å føle seg så gammel når man enda er så ung. Føler med deg!:)

Hi

Skrevet

Ja,det er nok mye sant i det du skriver. Er 24 år,så kroppen trenger vel snart en skikkelig livsstil. Jeg skal kontakte legen min i morgen tidlig jeg,så får vi se hvordan det går. Tusen takk for gode svar.

Skrevet

Du må jo ta med i betraktningen at du har produsert et barn inni kroppen din, og at han antakelig får næring av deg. Du må ta vare på deg selv!

Prøv å leve sunt og regelmessig, spis tran og vitaminer, drikk nok vann, få nok søvn og gå til legen for en sjekk!

Kroppen din prøver å fortelle deg noe! Lykke til :)

Skrevet

Ja,det er sant det, jeg merker jo at energinivået ikke er det den en gang var. Pluss at jeg ammer ja. Jeg får høre meg legen,så får jeg sette meg en dato der jeg begynner på "nytt"!Du sier det veldig bra,kroppen prøver å fortelle meg noe. Takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...