Piri Skrevet 25. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. september 2008 Huff. går litt fort her. Det var Å MÅ jeg stussa på. hihi
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 å må? Det er da ikke noe som heter??
Gjest Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Det heter "å måtte" http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=m%E5tte&nynorsk=S%F8k+i+Nynorskordboka&ordbok=nynorsk&s=n
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 25. september 2008 #8 Skrevet 25. september 2008 Må er ikke infinitiv! "å måtte" kan jeg strekke meg til, men må er da ikke noe verb??
Arb.ledig husmor Skrevet 25. september 2008 #9 Skrevet 25. september 2008 Skulle det være annerledes på nynorsk enn på bokmål??? hehe
Gjest -<<- Skrevet 25. september 2008 #10 Skrevet 25. september 2008 II må -r, -dde, -dd el. -tt (sm o s I må) 1 rå over, vere herre over, kunne bruke eg mår ikkje av den handa 2 i uttr må (i) von sjå *III von
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. september 2008 #11 Skrevet 25. september 2008 måtte må, måtte, mått el. måtta (norr mátta, pret av mega 'formå, kunne') 1 ha løyve, høve el. grunn til; *kunne (II,7); få du må så seie du kan så seie / om eg så må seie det / må eg låne pengar av deg? / må eg kome inn? 2 vere nøydd til el. pliktig til; skulle, lyte eg ville ikkje, men eg m- / alle må levere sjølvmelding / du må (stå) opp no / det må gjerast / dei m- gifte seg / huset må byggjast om / det er fælt å m- seie slikt / det må til det trengst, det er nødvendig 3 vere mogleg, sannsynleg, tenkjeleg, logisk nødvendig; synast (vere); *kunne (II,4) det m- vere ein draum / du må vere sjuk / ingen slepp inn, kven det så m- vere / det m- gå slik 4 om (sterk) oppmoding, påminning el. åtvaring: burde du må sjå deg føre! / du må finne deg ein plass / du må ikkje seie slikt! 5 om ynske: m- du aldri angre! / m- fanden ta deg! / må hell og lykke følgje deg! 6 i uttr må hende kan hende, kanskje / må tru må vite / det gjekk ikkje fort, må (du) tru / i spørsmål: må tru ho kjem? skal tru om ho kjem? / må vite kan ein tenkje, kan du vel skjøne, ser du, sjølvsagt / eg vart trøytt, må vite / det må gudane vite sjå gud 1
Piri Skrevet 25. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 25. september 2008 Huff....jeg er fullstendig forvirra. Ikke alltid greit å være nordlenning;) Men jeg er ute etter perfektum av Å MÅTTE.
Piri Skrevet 25. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 25. september 2008 OK! Takk for svar. Prøvde med måtta, men det hørtes så teit ut. Men både måtta og mått går altså. Takk takk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå