Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Kommer litt ann på hvor dere skal og om dere flyr charter eller ikke. Hvis dere flyr charter og skal busses videre til endelig destinasjon, hadde jeg droppet det hvis stedet dere bor på er sentralt i forhold til sentrum og strand. Men hvis dere planlegger en del del taxituren så hadde jeg tatt det med.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Skal du kjøre mye bil? I buss får du ikke festet stolen om du tenkte på det og er det sele der, så er det hofte sele og da fester du, både du og bebien i selen. ikke sikkert det er seler i taksien heller, kommer ant på hvor dere skal.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Jeg har hørt at man aldri skal feste barnet i samme sele som deg selv.. Men vet ikke om det stemmer jeg..
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Gran Canaria. Er jo ikke så trygt å sitte med en baby på fanget i en taxi da, men det er vel bare sånn det blir! Takk for svar! HI
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Vi var i syden i August. Leide da bil under oppholdet, og leide samtidig babystol til gutten vår. Et godt tips er å leige bil hos lokale forhandlere (ikke bruka avis eller lignende kjente - det er over dobbel pris for samme pakke!!), om dere da velger en lokal forhandler koster det faktisk ikke så mye å leige bil. Tror det er snakk om ca 1000 NOK for en uke (ink. forsikring, barnestol og ekstra forsikring slik at man slipper noen form for egenandel!) Lykke til, og kos dere mye på turen!;)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 hvorfor ha med en baby på 7 mnd til syden? hvilken glede har babyen av det? hva godt får babyen ut av turen?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #8 Skrevet 25. september 2008 Typisk at det måtte komme et slikt innlegg. Få opp øynene dine, drama queen, folk reiser til og med til syden med 3 mnd gamle babyer! Og ingen tar skade av det! Faktisk! Om du ikke vil ta med deg dine barn til syden, så fint for deg og alt det der, men la da være å kommenter ting du tydligvis ikke har peiling på, om du selv ikke har vært i syden med små barn. Kanskje HI har familie eller lignende hun skal besøke for alt du vet? Likevel ikke ditt problem..
Gjest Skrevet 25. september 2008 #9 Skrevet 25. september 2008 Jeg er striks med bilsikring og reiser ikke uten at jeg sikker på det med bilsete. Enten tar jeg med selv, eller så ordner vi slik at vi vet at vi får bilsete til barnet. Det er ikke trygt å ha barnet sittende i samme sele som en selv hverken i Norge eller i andre land ... kanskje særlig ikke i en del land hvor folk har en annen kjørekultur enn vi er vant til her hjemme.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #10 Skrevet 25. september 2008 HELT RIKTIG!!!!! Du må ALDRI feste barnet i din sele! Hvis det blir en bråstopp eller kræsj da så vil du garantert klemme ihjel babyen! Det er ren matematikk og helt opplagt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå