*Rutletutt* Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Har det sånn inni mellom - har visstnok sensitiv mage eller noe...(er vel det leger kaller det når de ikke finner ut av noe;o/) og det skal lite til før jeg blir enten dårlig eller treg i magen. Nå har jeg er treg-mage periode....som bare ikke går over, og det er helt pyton! Spiser jo ting som skulle tilsi at jeg ikke skulle ha dette problemet, men det hjelper lite:o( Spiser all bran flakes med cultura til frokost hver morgen, activia yoghurt eller sviske yoghurt (er heldigvis favoritten min;o)) hver dag, spiser ellers fiberrik mat med grove kornprodukter og frukt + nøtter og tørket frukt + drikker ca 3 liter væske hver dag (rent vann og grønn te) Hvorfor skal ikke magen min være i orden da? Irriterende... Er det noe mer jeg kan gjøre eller? Jeg er også fysisk aktiv, det skal jo være bra også...
Skravlefruen med huleboer Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Irritabel tarm tror jeg er fellesbenevnelsen som alle trøblete mager som ikke har vært utredet ;-) Dersom det blir en plage, så bøe du får en henvisning til koloskopi eller andre relevante undersøkelser. Imellomtiden anbefaler jeg deg å ta en titt på blodtype-dietten. Mange blir veldig bra dersom de følger den dietten som er best egnet for blodtypen sin. Har du f.eks blodtype 0, så er det blant annet kumelkprodukter, appelsinjucie osv som kan gi trøblete mage.
*Rutletutt* Skrevet 25. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2008 Jeg hadde en periode for noen år siden hvor jeg slet SKIKKELIG og hadde vonde magekramper og diare hver uke i over syv mnd...da var jeg til det meste av utredning, men de fant ikke noe:o( Jeg har funnet ut noen ting selv som jeg må holde meg unne, som rødt kjøtt, chili og kremfløte - men bortsett fra det aner jeg ikke, men prøver å holde meg til vante ting og spiser stort sett knekkebrød og salat...men problemet nå er motsatt...og det er jo selvsagt ikke på langt nær så ille som sånn jeg hadde det før, men irriterende nok og alltid føle seg oppblåst og "stappa" liksom....( Magen min har vært tipp-topp hele tiden mens jeg var gravid og i permisjon, kanskje jeg burde får en haug med unger, he he...nå er jeg i jobb igjen og da trøbler det seg helt:o/
*Rutletutt* Skrevet 25. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. september 2008 Aner forresten ikke hvilken blodtype jeg har...;o/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå