frøydis m/ 4 Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 hvordan går det med genseren du ønsket deg til dritgreijenta? Jeg har ikke sett noe garn i min postkasse....?! :-) Jeg gikk forbi en butikk idag der det stod en stor plakat på utsiden med "nostalgi" eller noe sånt. Der var det bilde av mariuser til voksne, og det så ut som den "gamle" fasongen. Oppskriften var fra Sandnes Uldvarefabrik. Det var til og med høy hals på damegenseren så jeg i forbifarten. Fordi jeg var litt travel var jeg ikke inne i butikken så jeg sjekket ikke om de også har laget barnegenseren på nytt i ny-gammel variant, men det kan jo godt være. Hvis du fortsatt ønsker hjelp fra meg må du bare hive deg rundt :-) Jeg tørr ikke love noe innen en bestemt tidsfrist fordi dagene er travle innimellom. Minsten er ikke veldig begeistret for at jeg setter meg ned med strikketøyet, med mindre han får lov å tuste seg godt inn i alle nøstene..... Og så begynner jeg jo snart å jobbe igjen.... men jeg liker godt å ha noe arbeid mellom hendene om kveldene, så slipper jeg å tenke at jeg burde vasket eller ryddet eller noe sånt..... :-) Men dersom du ikke tenker på mariusen lenger, eller har skaffet den på annet vis, så blir jeg ikke lei for det heller, for da finner jeg noen her som trenger et varmt plagg :-)
dritgrei hei hei! Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 :-) Nå må jeg smile! Jeg har på ingen måte glemt den, ei heller skaffet den på annet vis... jeg ble bare litt blyg et sekund... Jeg fikk jo det gamle Marius mønsteret men jeg har helt glemt om det var barnestr. der... også har jeg glemt hvilken enegl som sendet meg det mønsteret. Kanskje den engelen er sinna på meg, og da er vi jo like langt. så tenk om du kunne gå innom den butikken å se. For da kan jo du sende meg en Pm med hvor mye garn du trenger, og vips så har du det i postkassen din. Tiden er det ingen som bryr seg om, for den blir sikkert ferdig før hun fyller fem. Da har du to og et halvt år på deg :-) ååå tenk at du vil dette!
dritgrei hei hei! Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 :-) Nå må jeg smile! Jeg har på ingen måte glemt den, ei heller skaffet den på annet vis... jeg ble bare litt blyg et sekund... Jeg fikk jo det gamle Marius mønsteret men jeg har helt glemt om det var barnestr. der... også har jeg glemt hvilken enegl som sendet meg det mønsteret. Kanskje den engelen er sinna på meg, og da er vi jo like langt. så tenk om du kunne gå innom den butikken å se. For da kan jo du sende meg en Pm med hvor mye garn du trenger, og vips så har du det i postkassen din. Tiden er det ingen som bryr seg om, for den blir sikkert ferdig før hun fyller fem. Da har du to og et halvt år på deg :-) ååå tenk at du vil dette!
frøydis m/ 4 Skrevet 26. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2008 Jeg skal nok forbi den butikken engang neste uke også, så jeg kan gå innom da :-) Men hvis du har fått det gamle mønsteret har du det ikke lenger..... er det slik å forstå? Skjønte ikke helt det jeg, selv om du sa det TO ganger :-)))))) Er ikke sikkert jeg får kjøpt mønster uten å kjøpe garn, men det kan vi i tilfelle talast om når jeg finner ut om de har barnemønster... Ha en fin dag! (Her startet dagen kl 5 idag, så da blir det mange timer å nyte høsten på!)
Maud Skrevet 26. september 2008 #5 Skrevet 26. september 2008 Jeg kan hjelpe dere med dette. Jeg vet nemlig at Dritgrei fikk oppskrift fra en som "heter" Yadda. Jeg fikk også en kopi og den ligger her. Det er barneoppskrift også. Jeg vet ikke helt om jeg ser forskjell på ny og gammel Marius-genser, men jeg vet at da Dritgrei så min kopi så konkluderte hun med at det var den riktige. Jeg kan sende kopi til Dritgrei eller rett til frøydis hvis dere vil :-)
dritgrei hei hei! Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 det var Yadda! dt har du rett i.... og når jeg tenker meg om så har jeg ikke sett henne på en laaaaaaaaaaaaaaaang stund. Men om du kunne ta n kopi av den Maud, og sende den direkte til Frøids, så blir jeg glad... for her er det ikke akkurat orden i sakene enda... Jippi jippi jippi! Hvis det viser seg at du trenger å kjøpe det nye mønsteret og må kjøpe garn så sier du ifra, og da skal jeg sende penger. Vet du hva... det sandnesmønsteret har jeg jo sett... det er helt riktig, men de har ikke den gamle fasongen til barn, ¨å da er det kjempefint om Maud kan sende... HURRRRRRAAAAAAA!
frøydis m/ 4 Skrevet 26. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. september 2008 "gammel og ny" har bare med fasongen å gjøre..... DU er vel en engel forresten! Jeg foreslår at du gir en kopi til Dritgrei så kan hun se på garnmengde i forhold til den str. hun ønsker. Bare pass på at du beholder en kopi selv også som backup :-))
frøydis m/ 4 Skrevet 26. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. september 2008 Å, her har jeg ikke sett at Dritgrei svarte før meg. Sender Maud en pm jeg, så ordner det seg nok :-)
Maud Skrevet 26. september 2008 #9 Skrevet 26. september 2008 Jeg venter til tirsdag jeg og tar to kopier og sender en til Dritgrei og en til Frøydis. Så blir det Marius på de dritgreie ungene :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå