Gå til innhold

I lys av restaurantopplevelsen til lamela her..(off. amming)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ammer du offentlig?

Altså jeg har ikke noe problem med folk som ammen ved nabobordet så lenge det er diskret. Altså puppen/mage ikke blottlegges nevneverdig. Da er man avhengig av ammegenser (eller klær som kan åpnes på lik måte) eller skjerf/sjal.

Men jeg ser rett som det er folk som drar opp hele genseren og blottlegger en mage lik min (ikke særlig lekkert) eller drar ned genseren slik at hele brystet blottlegges.

Og jeg har full forståelse for at man i sistnevne ammemetode blir bedt om å sette seg et annet sted enn i påsyn av gjestene.

Men da det er sagt, burde vel alle restauranter med respekt for seg selv ha et ammerom eller en garderobe hvor amming lar seg gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På uformelle kafeer satt jeg gjerne med en vanlig genser + cardigan og så dro jeg genseren opp (aldri ned).

Finere steder var det ammetopp.

Men hjelper at jeg har og også under amming hadde så små pupper at ungen dekker alt:)

Skrevet

Da jeg ammet, så halte jeg puppen opp av bh'en og hadde teppet over eller dro genseren over der hvor ungen ikke sugde.

Har ellers alltid undertrøye i form av en singlet, så ingen mage blottet. På sommeren dro jeg bare singleten ned av den ene puppen.

Synes uansett at folk bare får godta amming, uansett om moren blotter magen eller ikke, det er jo det at ungen skal ha mat som er det viktigste.

Skrevet

Brukte "amme-vennlige" klær, og prøvde å finne de plassene som ikke var mest "offentlig" - for min egen del. For å være ekstra diskre noen steder dekket jeg til med en ren gulpeklut eller ett lite teppe. Ikke noe vanskelig i det hele tatt, faktisk :-)

Må si at jeg heller ikke hadde latt meg affisere av en hengemage med strekkmerker eller en melkesprengt pupp ved nabobordet. Sånn er det noe bare.. alle kan ikke ha fine flate mager og velformede pupper.. at de tilfeldigvis ikke er så diskre får være deres problem :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...