Gå til innhold

hvordan skal jeg klare dette? (studier....)

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så sinnsykt mye å lese.. føler jeg henger etter hele tiden..

går første semester på sosialt arbeid nå.. Blir snart tullete..

hvordan gjør dere andre dette? lesing og barn og litt fritid/senke skuldrene LITT osv osv.. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pust med magen dette klarer du!

Først av alt: godta at du føler du ligger etter, den følelsen har ein som regel alltid når ein studerer. Den er som regel falsk, og fungerer berre som stressor.

Få gode rutiner. Sett av tid til å lese, og i desse timane så drit i husarbeid etc. Rutiner er alt når ein leser med barn.

Og bruk familie og venner. Det er nok fleire som har tilbudt seg å hjelpe deg tenker eg, så ta deg bruk av dei. Spør nokon om å ha dei ein lørdags formiddag eller onsdags ettermiddag, alt etter kva du foretrekker. Og bruk dei timane godt

Eg snakker av erfaring, går sjølv på eit knallhardt studie og er over halvparten av tida aleine med ungen. Det er hardt i perioder, og enkelte perioder er verre enn andre. Men det funker. Ungen legger seg blid og fornøyd, mamma leser når ho kan, og venner får svaret: ja takk, når som helst i helga kan du hente mallo om du vil =)

Skrevet

Skal legge til ein ting som oppmuntring.

Det hardeste semesteret hadde eg no i vår, det var rå vold i eksamenstidene. Dei beste karakterane fekk eg og i dette semesteret. Det heile vart ein suksess, fordi eg hadde utrulig gode rutiner (fordi eg var aleine og måtte i 7-8veker). Eg var flink til å lese effektivt når eg las, og ta meg heilt fri og senke skuldrene når eg ikkje las. Eg godtok at eg låg på etterskudd, for ein rekker faktisk aldri alt.

Skrevet

takktakk..

jeg er aleine med snuppa så sikkert derfor jeg syns ting er vanskelige.. rutiner har jeg inne, men liggi sjuk nå ei uke.. og ja.. det sier seg selv.. jeg ligger etter..

men samtidig ser jeg på det som umenneskelig å kunne lese absolutt alt.. og den alternative litteraturen får jeg lese om 20 år:P hehe

- jeg klarer å holde meg oppdatert og er på hver eneste forelesning.

må jo gå bra.... bare nervøs og stressa..

Skrevet

Nå når du har vært sjuk føles det nok ekstra ille.

:)

Kan du ikke lese litt på kveldstid 1-2 timer bare så du føler du ikke henger etter?

Syns egentlig det høres ut som du er i rute jeg da. Om du er oppdatert til hver forelesning. Det er ikke jeg. :)

Skrevet

Dra på forelesninger og sett deg realistiske lesemål, 1 time om dagen kan holde.

Les over notatene etter forelesningen, det tar 10 min om du har lite tid.

Lykke til:-)!

Skrevet

Dette går seg til veit du. Som meg og lille vampyr seier: er du forberedt til kvar forelesning så ligger du bra an. Har nesten aldri skjedd meg. =P

Ikkje stress med det du ikkje har fått lest, men verdsett det du har lest. Eg har mykje puggstoff i mi utdanning. Og dei tidene eg føler eg ikkje kan nokon ting, så setter eg meg ned å prøver å gjengi viktige ting for meg sjølv. Det funker faktsik. Stressnivået går ned. For ein kan alltid noko =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...