Gå til innhold

Ny på 2.trimester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg er ny på 2.trimester og beklager hvis jeg spør om noe som allerede er svart på før :-) Jeg er i 14.uke, og har noen spørsmål.

For det første:

jeg sover dårlig de fleste netter. Dette fordi jeg våkner av at jeg har skikkelig vondt nedentil, og må skifte sovestilling. Så sovner jeg igjen, men våkner fort av smerter igjen. Dette er vel normalt, men er det ikke litt tidlig ?

For det andre:

jeg har allerde begynt å lekke litt melk. Er det normalt å begynne å lekke så tidlig ? Det er slett ikke mye, men det er litt hver dag...

Beklager igjen hvis disse spørsmålene er stilt og besvart tidligere :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke sovet en hel natt igjennom siden jeg ble gravid. våkner enten for at jeg må på toalettet eller så har jeg vondt en eller annen plass.

Jeg lekker ikke melk, men vet av andre som gjør det. Så det er helt normalt:-)

Håper dette var svar nok :-)

Skrevet

Velkommen inn på 2 trim! Og gratulerer så mye med graviditeten!

Jeg sover veldig dårlig denne gangen,for gutten sparker til alle verdens tider, og sparker nedover!Veldig ubehagelig! Tror det er veldig normalt, og tror at kroppen forbereder oss på hvordan det kommer til å bli framover på nettene etter ungen er født..hehe:)

Jeg lakk veldig mye 1 gang allerede da jeg var 5 mnd på vei, da var det store ringer i sengen og jeg måtte begynne med amme innlegg..uff..heh!

Tror det meste er normalt når man er gravid:)

Skrevet

Gratulerer så mye med fullgått 1.trimester & velkommen hit til 2.trimester :o) Håper du får en fin tid her inne! Treger ikke å beklage om du spør om noe som er svart på før :o) Her inne er alle spørsmål viktig for den det gjelder. Har desverre ikke noen gode svar til deg.

Sover ikke særlig godt jeg heller :o( Har ikke begynt å lekke melk enda, men det kommer når ammingen begynner for min del....MYE!

Er 25 uker idag & venter nr 3, (har jente født okt 04 & gutt født nov 06)

denne kommer i slutten av des (blir satt igang 3 uker før termin..jippi!

Skrevet

Hei og takk for svar :-)

Jeg har vært heldig på den måten at jeg har vært ganske skånet for nattlige toalettbesøk, men disse smertene på venstre side i underlivet (ved "skjedebeinet" eller hva det heter) har blitt verre. Men for all del - er veldig frisk og rask ellers, så burde ikke klage, hehe :-)

Lekkingen har roet seg, heldigvis. Men godt å høre at det er normalt :-)

Lykke til videre !

Skrevet

Hei, og tusen takk ! :-) Gratulerer med graviditeten til deg også ! :-)

Så langt har jeg ikke kommet ennå, at jeg kjenner spark etc, men regner med at det kommer for fullt om ikke mange ukene, ja :-) Du har antakelig rett - og kanskje er det en bra ting - at kroppen allerede nå venner seg til avbrutt søvnmønster og lite søvn ;-)

Hehe, da trenger jeg ikke tenke på små lekkasjer iallfall :-) Det virker også som det har roet seg, iallfall foreløpig.

Det jeg er litt redd for nå, er at de smertene jeg har nedentil (på venstre side, ved "skjedebeinet" eller hva det heter), er tidlige tegn på bekkenløsning. Men, det gjelder å ikke ta bekymringene på forskudd :-) Jeg får høre med legen når jeg skal dit neste uke.

Lykke til videre ! :-)

Skrevet

Hei, og tusen takk for det ! Gratulerer til deg også :-)

Jeg ser at du er jo mye lenger enn meg, samt ikke førstegangs. Antar du er ganske travelt opptatt, som allerede har 2 små :-)

Desemberbarn ja - det er ikke dumt (kan jeg si, siden jeg er det selv, hehehe).

Takk for svar, og lykke til videre !

Skrevet

Hurra for deg, mother2be :-)

Jeg synes det høres mistenkelig ut som bekkenløsning. Jeg har opplevd det samme selv ble ganske dårlig til beins i svangerskap nr 1 og kjenner det kommer for fullt nå.

Husker det tok litt tid første gang for det kjennes jo rett og slett ut som vondt i tissen...

Lykke til iallefall

Skrevet

Hei mammamm :-)

Uff... jeg har faktisk tenkt tanken selv også, men håper så inderlig at det ikke er det... Men det er flere ting som kan tyde på det egentlig... Det gjør nesten bare vondt på venstre "side" f.eks. Jeg har jo ikke vondt når jeg sitter eller går, men har vi vært ute og gått tur, så får jeg så utrolig vondt i korsryggen og litt nedover, samt i tja... hofteleddet kanskje ? Det blir iallfall veldig vondt, sånn at jeg nesten ikke klarer å reise meg fra sittende stilling, og sliter med å gå etterpå... Det blir sånn resten av den dagen, men neste dag er det bedre igjen...

Jeg håper bare ikke det er bekkenløsning, men er det sånn, så får jeg bare takle det ;-) Nå skal jeg til legen på onsdag, så da får jeg ta en prat med ham og høre hva han sier. Krysser fingre og tær og håper det beste !! ;-)

Leit å høre at du sliter med bekkenløsning - det er ikke moro... Håper du får god hjelp og har mulighet til å ta det med ro.

Lykke til videre !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...