Bilba og gutta :) Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Jeg er 14 uker i morgen og har de siste to ukene kjent liv. Er andregangs, og kjente det ikke så tidlig sist gang. Det rare er at de siste 2-3 dagene har det blitt kjempemasse liv om kveldene. Babyen sparker så hardt at det ikke lenger er noen som helst tvil om at det er den jeg kjenner. Et par ganger i går og i dag har jeg til og med kjent det utenpå. Er dette i det hele tatt mulig eller må jeg være lenger på vei enn jeg tror? Hadde jo mensen 20.06, og i følge terminkalkulatoren skal jeg da være 13+6 i dag. Noen fler som kjenner SÅ mye liv så tidlig? Skal til jordmor i morgen, så får spørre henne hva hun tror.
Gjest Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 jeg er 14+5 eller 6, og jeg har også kjent liv noen ganger. men bare noen ganger de siste dagene ( men ikke nok til at jeg tørr å føle meg trygg på at det er det. gleder meg til det blir MASSE), står at man kan kjenne det fra uke 13 i artikklene jeg har lest- når man er flergangsgravid.
Anje Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Jeg er akkurat like langt på vei som deg (14 uker i morgen). Har noen gang innbildt meg at jeg har kjent liv, men så er jeg ikke sikkert likevel. Gleder meg til jeg kjenner noe helt sikkert! Hvordan er det med magestørrelsen din? Føler min mage er altfor liten!Kjenner så vidt en hard klump når jeg står, men vanskelig å kjenne når jeg ligger. Ellers føler jeg at "fleskemagen" min er kommet lengre opp, hehe.
Gjest Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Jeg er 13+6 i dag og trot jeg kjente noe tidligere i uken. Noe som "pirtet" nederst i magen, litt sånn lemusfølelse. Tror det er babyen. jeg ble helt satt ut da jeg kjente det!! Midt i lunsjen sammen med de andre damene og der ble det action Veldig gøy! Da jeg tok ultralyd i uke 13 så såg jeg hvordan den lille styrte på i magen, men uten å kjenne noe da
Bilba og gutta :) Skrevet 26. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. september 2008 Anje: Magen min er en god del større nå enn sist gang på denne tiden, men til forskjell fra mange andre har jeg problemer med å kjenne livmoren. Kjenner kanskje en stor klump inni der hvis jeg prøver, men... livmoren skal nå være like stort som hodet til en nyfødt, så det bør jo ikke være så vanskelig å kjenne den. Men magen min er ikke sånn fin-gravid-mage enda - bare slapp og større en vanlig. Kunne like gjerne spist veldig mye mat i sommer liksom.... men den kommer nok snart. Skal til jordmor om noen timer, blir spennende.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 Ja tror det ja:) Er 13+1 og tror jeg har kjent en del liv.. Tør ikke å si det helt med sikkerhet siden det er så svakt (og jeg har endel luft), men det gir iallefall en god følelse å kjenne at det er noe der inne =) Forøvrig kjente jeg liv i uke 16/17 sist.. Har fått stor mage nå, sikkert like mye som jeg hadde i uke 20 med første. Gravidbuksene er fremme og det er deilig å bare "slippe løs"
ea79 Skrevet 26. september 2008 #7 Skrevet 26. september 2008 Hei. Trodde det var så å si umulig, iallefall uvanlig å kjenne liv før uke 16 og at det da stort sett bare er de som har født tidligere som kjenner det så tidlig. Ser at det er veldig mange som mener de kjenner liv tidlig også tidligere enn det du er. Jeg er 16 + 4 , og begynner å kjenne noe jeg tror er fosterbevegelse ( luftbobler som sprekkerfølelse) men er enda noe diffust. Er førstegangs. Kanskje du kan gi tilbakemeldig på hva jordmoren sa????
Bilba og gutta :) Skrevet 26. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. september 2008 Det første jordmoren tenkte var om det var fler inni der. Men det slo vi fort fast at det ikke var, fordi hun hørte bare èn hjertelyd og livmoren og magen min var ikke spesielt stor osv. Var deilig å høre hjertelyd da Hun sa ikke at det var utenkelig at jeg hadde kjent liv, men i og med at det er snakk om såpass mye og at jeg kjenner det såpass langt opp (livmoren er jo like over bekkenbeinet) så trodde hun at det var tarmene mine. Det kjennes ganske likt ut faktisk... de blir påvirket av hormonene, og man til og med kjenne at det "buler" litt på utsiden når det står på som verst. Merkelige greier Jeg tror jeg kjenner litt liv og litt tarmer jeg, hehe. Samma det...hjertet slår i alle fall!!
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 27. september 2008 #9 Skrevet 27. september 2008 Jeg kjente liv første gang når jeg var 11+4, og har kjent liv hver dag fra da! Det var ikke til å ta feil av, akkurat som noen knipser deg fra innsiden. Er andre gangs jeg også, men kjente liv veldig tidlig med 1 også!!
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 27. september 2008 #10 Skrevet 27. september 2008 rart at noe på under 20 gram kan bevege seg slik at du kjenner det?? som ligger inni magen og godt beskyttet?
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 27. september 2008 #11 Skrevet 27. september 2008 Hei. Jeg trodde ikke det var mulig å kjenne liv så tidlig. Denne gangen kjente jeg liv i uke 16, og dette er nr 3 så det er jo ikke så unormalt.. Men så ble jeg flyttet 18 dager på UL. Derfor var jeg bare 13-14 uker på vei da jeg kjente første tegn på liv. Og det var ikke til å ta feil av altså. "Kraftige" spark. Og rett før siste UL, da i uke 19, (ny tid) kjente jeg liv også utenpå magen.. Jordmor syns det var litt rart, men målene på frøkna stemte med det den første jordmora hadde sagt. Så etter et fryktelig rotete innlegg; Ja jeg kjente mye liv i uke 14...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå