Gå til innhold

Er du moren til en mobber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva gjør du med det?

Ble litt inspirert av programmet på tvnorge...

Jeg er sterkt imot mobbing, og kommer til og vise det til barna mine. Mobbing er ikke greit!! Har selv opplevd mobbing, og det har ødelagt mye for meg--

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 4 år, så nej jeg er nok ikke det enda iallefall. Og om hun skulle prøve seg så skal hun jaggu få merke min vrede!!! Det er helt utrolig hva folk blir utsatt på. Ungdomsskolen er jaggu tøff.Kan ikke huske den var sånn når vi var unge, men tipper den var det og at jeg bare var heldig eller i "rett" gruppe.

Vi leser mye i en bok som heter "mobbe-boka" da, og den er veldig fin synes både hun og jeg.

Skrevet

her i huset er moralske dilemmaer og sosial ferdighetstrening bakt inni oppdragelsen. Vi leker oss til gode holdninger, og jeg håper aldri gutta mine skal bli slike ekle bad guys. ja visst kommer de både til å såre og tråkke folk på tærne - en mobbing..Fytti H..Det er marerittet

Skrevet

Så ikke programmet, og mini er ikke mer enn 3 år, så det blir uansett for tidlig å kalle ham en mobber - ikke er han typen til å være det heller. Når den tid kommer (snart!) - så vil jeg ha alle snaser rettet mot om barnet mitt både trives og får andre barn til å trives i ulike sosiale aktiviteter.

Dersom jeg hadde oppdaget at mitt barn var en mobber - enten som passiv deltager eller aktiv - ville jeg tatt det veldig alvorlig. Jeg hadde rett og slett aldri godtatt det, uansett hvor gammel han måtte være.

Har heldgivis aldri blitt mobbet selv - men heller aldri vært en mobber. Har vært vitne til andre som har blitt mobbet - og desverre sett konsekvenser av langvarig mobbing.

Huff, håper virkelig jeg slipper den problemstillingen - annet enn å snakke generelt om hvor viktig det er å ta vare på hverandre - også de som ikke automatisk blir ett populært midtpunkt i alle sammenhenger.

Skrevet

jeg håper ikke det! jeg har en sønn som kan snakke veldig godt og sier fra om noen gjør noe han ikke liker. men det er ikke altid like heldig. som når han skriker "gå vekk, gå vekk, jeg leker her!"

men jeg snakker masse med han om slikt og forteller han at man må dele og at alle må få være med. og han blir altid leiseg og sier unskyld. så han fatter poenget i det minste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...