Gå til innhold

Trenger hjelp til vognpose!!!!

Solunger aug-07 og april-09

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 13mnd sover alle lurene sine i vogna. I barnehagen sover han ute. Han trenger en pose i vinter som er passe varm til en varmblodig gutt på indre Østlandet (vi har en del minusgrader :)

Posen må ha hull til seler. Barnehagevogna her kun seler ut fra brystet (løs sele). Hjemme har vi en Emmaljunga City Cross m/5-punkts sele som posen også bør passe til. Har riktignok en halvvarm Emmaljunga pose som det kan puttes mer oppi :)

Det er på tide å skaffe en pose, så tips taes imot med stor takk! Blir ikke klok på hva som er gode poser og forskjellen på dem...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hadde omtrent det samme spm her inne i vinter, og de fleste anbefalte lammy-posen. Kjøpte den på Lilleprinsen.no jeg, og jeg er SUPERFORNØYD! Lammeskinnet kan tas ut, 5-punkts sele, kan snurpes godt igjen rundt hodet når det er ekstra kaldt, og så er den lun og god.

c",)

Skrevet

Takk!

Virker jo kjekt med avtagbart lammeskinn og at den kan snurpes rundt hodet. Akkurat det siste som er problemet med emmaljunga-posen vår. Prismessig var den jo ikke rimelig da men...tenke tenk!

Skrevet

Noen med erfaring med Going-posene?

En prisklasse ned, men må jo være bra nok og ikke bare billig!

Skrevet

Jeg kjøpte nettopp en sånn gammeldags lammeskinnspose på Finn.no. Den er av nyere model da, men sånn som en kan brette overdelen ned på. og med glidelås i begge sider sånn at en og kan åpne hele posen helt ned. kjempegod, og den regulerer varmen. Og så har jeg Emmaljunge sin høst og vår pose til litt varmere dager. med vogndynen oppi nåe det er sånn midt i mellom.

Skrevet

Har hørt at Going-posene skal være bra hvis du har varme klær inni den. Det er ikke som Voksi og Odenwalder, hvor det hevdes at man kan la barnet sove ute med i bare body og strømpebukse (har ikke prøvd det fordi jeg ikke har turt, har hatt vinterdress og voksi. Og det måtte ungen ha for å ikke være kald. Bodde nordpå da.) Ellers skal visstnok Ticket to Heaven posene være bra (babyplaneten.no).

Alternativt kan du jo se om du finner pent brukte poser på Finn. Jeg kjøpte vår Voksi brukt, og så kjøpte jeg nytt trekk.

Skrevet

Jeg har nettopp bestilt meg en 7am enfant-pose, og gleder meg vanvittig til den kommer!

http://www.7amenfant.com/ls500.html

Den er vann- og vindtett, har en stor hette som kan snurpes rundt hodet til babyen, kan åpnes i bunn dersom ungen har sko på, og hull til 5punktssele.

Skrevet

Har brukt Going-posen to vintre, og vært kjempefornøyd. Anbefaler gjerne den.

Skrevet

Ticket to heaven...dunpose. Tåler opp til 15 minus grader og er helt super. 115 cm lang, så den holder lenge og koster 1100 kr.

Anbefales !!!

Skrevet

Takk for flere forslag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...