Gå til innhold

VANN 6mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens, sønnen vår er seks mnd å har fått kun morsmelk, nå i de siste morsmelk blandet med maisgrøt om kvelden. Men han virker også veldig tørst, så jeg tenker å gi han vann... Hva gjør dere koker dere vannet først og evn hvor lenge? Serverer dere det kaldt, eller romtemperatur eller kroppstemeratur... ? Han er lite glad i flaske, vil heller bite på den enn å suge i seg melken, noen tips til jeg skal gi han vann?? Det ble mye det, hehe....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koker vannet og avkjøler til romtemperatur i første omgang. Etter hvert kan du ta kaldt vann rett fra springen.

Skrevet

Jeg gav vann på tutekopp på den alderen, men jeg tok ut den stoppeventilen slik at hun fikk det i seg lettere. Det er litt forskjellig fra sted til sted hvordan vannet er, her var det greit å slutte å koke ved 6mnd alder, men det varierer litt hvor mye klor det er i vannet rundt om kring. Forhør deg med helsestasjonen eller det lokale apoteket, de skal ha oversikt over slikt.

Jeg brukte å gi vanlig vann fra springen som jeg blandet med litt kokt vann fra vannkokeren slik at ikke overgangen var så stor temperaturmessig fra morsmelken som hun var vant til å få.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...