Renate :-) Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Hei folkens, sønnen vår er seks mnd å har fått kun morsmelk, nå i de siste morsmelk blandet med maisgrøt om kvelden. Men han virker også veldig tørst, så jeg tenker å gi han vann... Hva gjør dere koker dere vannet først og evn hvor lenge? Serverer dere det kaldt, eller romtemperatur eller kroppstemeratur... ? Han er lite glad i flaske, vil heller bite på den enn å suge i seg melken, noen tips til jeg skal gi han vann?? Det ble mye det, hehe....
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Koker vannet og avkjøler til romtemperatur i første omgang. Etter hvert kan du ta kaldt vann rett fra springen.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Jeg gav vann på tutekopp på den alderen, men jeg tok ut den stoppeventilen slik at hun fikk det i seg lettere. Det er litt forskjellig fra sted til sted hvordan vannet er, her var det greit å slutte å koke ved 6mnd alder, men det varierer litt hvor mye klor det er i vannet rundt om kring. Forhør deg med helsestasjonen eller det lokale apoteket, de skal ha oversikt over slikt. Jeg brukte å gi vanlig vann fra springen som jeg blandet med litt kokt vann fra vannkokeren slik at ikke overgangen var så stor temperaturmessig fra morsmelken som hun var vant til å få.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå