Gå til innhold

Feiget ut hos gynekologen i dag:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg hos gynekologen på dag 5 i syklusen. Tenkte jeg skulle få noen hormoner til denne runden. Dr. Lindenberg hos Nordica hadde jo anbefalt 150 I.E Menopur på dag 7-9. Men da gynekologen begynte å snakke om fare for overstimulering, bivirkninger etc, fikk jeg skikkelig kalde føtter. Tenkte at jeg har jo tross alt bare prøvd en gang og det er jo ikke så mye:-) Gikk derfra uten hormoner, men angrer litt nå...

Men uansett skal jeg gå litt mer vitenskaplig til verks denne gangen ("au naturel"-metoden funket jo ikke!) med måling av folikler og eggløsningssprøyte. Skal tilbake på mandag for å avgjøre om det er vits i å ta turen denne måneden og evt. bestemme tidspunkt for el.-sprøyte.

Men jeg må jo le litt av meg selv da og feigheten min... Men neste runde (hvis det blir noen)...da skal det selvsagt bli andre boller!:-)

Er det flere enn meg her som lider av litt hormonangst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har veldig hormonangst..

Har vel alltid vært veldig skeptisk til sånne ting, men det ble ikke bedre da en venninne av meg har fått ødelagt av helsa av hormonkur. Så jeg kommer til å holde meg unna i det lengste. Nå har vel jeg antagelig noen flere år å gjøre det på enn det du har, men skjønner veldig godt at det ikke er noen lett vurdering for deg.

Og du; det handler ikke om å være feig, men å lytte til den indre stemmen din. Det at du ombestemte deg denne gang tyder vel kanskje på at du ikke er helt avklart i beslutningen om bruk av hormoner og at du trenger litt mer tid på deg? Og det kan jo faktisk gå bra med "bare" den vitenskapelige prosessen også.

Lykke til!

Skrevet

Hei

Jeg skjønner at du har litt hormonangst, men jeg tror ikke du trenger å ha det. Jeg har fått i bøtter og spann, og det har gått helt fint.

Du har tross alt kommet opp i en alder hvor vi dessverre er tregere enn ungmøene på 37 - . Men, jeg synes det er god ide og ta en naturell runde med ul og el-sprøyte. Det fine med å bruke litt hormoner i tillegg, er at du da kan utvikle 2-3 egg. Det igjen øker sjansen for graviditet. Jeg tror det skal ganske mye til før du blir overstimulert av de små dosene han har anbefalt deg.

Og, hvis det skulle utvikle seg for mange follikler, tømmer bare Dr. L dem før han inseminerer.

Lykke til :o)

Skrevet

Hei.

Jeg har brukt menopur for første gang i syklusen her 150 ie dag 7-9. Fikk ingen bivirkninger (litt trøtt ellers ingenting) og kun en folikk. Men, jeg har gått på pergotime flere ganger og fikk heller ikke noe bivirkninger og kun en folikk. Så jeg tror jeg responderer dårlig på hormoner. Jeg tenker heller en god folikk enn mange dårlige folikker ;-)

Hvis gynokologen din kan følge deg opp under hormonkuren så kan du være trygg på at det går bra. UL vil jo vise om du kan forsette eller må senke/slutte med dosen.

Jeg skal til køben i morgen, tvi tvi!!!

Skrevet

Rasjonelt sett vet jeg jo at man bør ta hormoner for å øke oddsene i min alder og at risikoen for bivirkninger / problemer er små. Men det er jo individuet hvordan man reagerer på hormoner, så det er jo alltid en viss fare for at det blir kluss (ref. Simariers venninne). Man vet jo ikke sikkert før man har pøvd.

Det blir veldig spennende å høre om Menopuren gjør susen, Satser. Håper det blir klaff for deg denne gangen.

Hvis det ikke lykkes for meg denne syklusen, skal jeg manne meg opp til å prøve Menopur neste gang jeg også....tror jeg:-)

Skrevet

:o) Hvis det ikke lykkes denne gangen skal du ikke se bort fra at du løper til legen for å få litt hormoner. Hahahaha, det er noe med dette barneønsket som gjør at man til slutt nesten gjør hva som helst...

Men, jeg krysser fingrene for at du ikke trenger å komme til det stadiet, Polyanna67 :o)

Lykke til i Køben i dag, Satser!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...