Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 preposisjonen "med" styrer akkusativ og "deg" er direkte objekt!!!
Gjest Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 hehe.. det tror jeg de fleste vet, men her er det blitt sånn ting da.. å si: enig med du i det. vet ikke hva det kommer av eller fra.. mulig fra vennesla ( som en en liten plass litt utenfor kr.sand)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Det med "enig med du" og "glad i du" er bare en rar trend som har kommet.. tror nok de fleste vet hva som egentlig er rett, det er bare sånn språket vårt blir med så mye fokus på internett osv.
Sånn kan det gå Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Hmmmm, direkte objekt er nå vitterlig "deg" ikke i det uttrykket da...
Mammaen til Isak Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Sørlendinger har det i dialekta si.......min eks sier enig med du...jeg ringer du..osv
Tommage♀♂ Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Enig med du! Haha! Jeg vet da hva som er rett og feil, men jeg kan vel få skrive hva jeg vil alikevel? Syns det er litt søtt jeg, "enig med du"=)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Enig med du, det heter "enig med deg"!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå