Gå til innhold

Si opp SFO-plassene?

elize m/3 prinsesser & 1 prins

Anbefalte innlegg

Skrevet

I avtalen står det: Oppsigelse av plassen i SFO. Det skal leveres skriftlig oppsigelse. Oppsigelsestiden er tomåneder, regnet fra den 1. i påfølgende måned

Hvis jeg sier opp nå i slutten av september, hvor lenge får de fortsette på sfo da? ut november?

Lurer på om jeg skal si opp plassen til jentene, eller ikke. Har spurt dem hva de vil selv, men de blir ikke helt enige. Grunnen er at de nå alikevel bare går 60%, dvs 3 dg pr uke. Skolen slutter 1315 og jeg henter de som regel 15-1530.

Fra slutten av november vil jeg bli 100% sykemeldt pga tvillingsvangerskap. Så jeg kommer jo til å være hjemme uansett. Tvillingene skal etter planen komme i februar, så da blir jeg jo hjemme hvertfall1 år i permisjon.

Hva ville dere gjort? Jeg føler det kunne vært godt med den lille ekstra tiden hjemme med dem jeg. Når de blir hentet 1530 så er det lekser og middag, tiden flyr og jeg føler de får så lite igjen av dagen. Selv om de storkoser seg og leker mye på sfo da. Men så er det hvis det skulle oppstå noen kompl ifbm svangerskap og fødsel og mannen jobber og jeg ligger på sykehus. Da er det jo greit å ha mul til å sende de på sfo..

ALt man skal tenke på...

Hva tenker dere? Ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen innspill?

Skrevet

Har du krefter til at alle er hjemme da?

Om det går bra og du føles det ikke tapper deg for krefter, både nå mens du er gravid og etterpå, så kan du jo si opp.

Jeg hadde tenkt at rett etter tvillingene kommer så er det sikkert ekstra godt med litt ro for deg og de nye. men jeg er en slik som slapper best av med litt pauser som er rolige innimellom. Og folk er forskjellige:)

Og du vet jo ikke enda hvordan formen blir i svangerskapet heller nei. Kanskje du kan vente til etter fødselen og så se da?

Skrevet

Det er kanskje ikke så dumt. Tenkte å evt la dem gå ut skoleåret, og så droppe sfo neste år. Men jammen usikker gitt.

Skolejentene er jo uansett ikke hjemme før 1400 mand, tirs, onsd og 1300 torsd og fred, og de går ut dørene 0730, så noen timer alene får jeg jo hjemme med de små.

Ser for meg at det blir så 'stor stas' for storesøstrene når miniene kommer at de kanskje vil føle seg litt utenfor om jeg sender dem på sfo istedenfor å la dem komme hjem?

Skrevet

Jeg ville hatt de på SFO, hadde vært verdt hver kr..

Tror du får nok å henge fingrene i...Tenk du får mere kos med den lille alene..Du MÅ ikke stresse for å hente de til 13.15 ,litt mere flexibelt.Du kan jo hente de tidligere hvis du vil det noen dager, men jeg ville hatt plassen og muligheten der.

Skrevet

et tvilling svangerskap kan jo gjøre at du har mer behov for å ta det med ro, større fare for komplikasjoner. Så har du en reserve plan om hvem som kan se etter jentene hvis du (forhåpentligvis ikke) må

feks. bli innlagt for observasjon eller at du får beskjed om å ta livet helt med ro osv. osv. ?

Sikkert stor stas for de når miniene kommer, men du kommer til å ha hendene fulle vil jeg tro med å finne rutiner, få nok søvn osv. at det kansje ikke er så dumt at jentene kan være på sfo og leke litt med vennene sine etter skolen ?

Bare noen tanker ;)

Skrevet

de blir 6 og 8 år nå snart

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...