Gå til innhold

Blir ikke dette veldig feil ? (ang lønn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere husker kanskje at jeg skulle i møte ang lønn på min nye jobb.

Vi ble da enige, selv om jeg sa at jeg regnet med nye lønnsforhandlinger etter kort stund.

SÅ viser det seg da at hun som har samme jobb som meg (hun begynte der to uker før meg) tjener en god del mere enn meg, fordi hun var så lur å kreve den lønna.

Hun har ingen som helst erfaring i dette yrket, aldri jobba på et kontor før. Jeg har 5 års erfaring ifra liknende arbeid, men var visst alt for snill under forhandlingene.

Jeg unner denne dama all den lønn hun kan få, men skal det ikke være lik lønn for likt arbeid da ?

Selv om hun krevde den lønna, så burde jo jeg fått tilbud om det samme?

Er jeg helt på jordet nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du fagorganisert ?

For da får du hjelp der..... ! og selvfølgelig skal du ha samme lønna som henne !

Skrevet

Hvis du ikke krever mer enn 300 000 så sier de jo ikke: Fint at du bare vil ha 300 000, men vi vil helst gi deg 50 000 mer.

Det er derfor noen har tariff/fagforening og flat linje, andre har personlige lønnsforhandlinger der de kjemper sin egen sak.

Du får bruke hennes lønn som argument under de neste lønnsforhandlingene, da.

Skrevet

Nei, jeg er ikke det. Tenkte å gjøre det, også ringe de og høre hva jeg skal gjøre.

Jeg kan jo selvfølgelig gå og kreve lik lønn, men kanskjel itt godt å ha de i bakhånd.

Skrevet

Er jo serlvfølgelig klar over det, men når jeg spørr hva lønna er og han sier den stillingen har ei lønn på 270.000,- så regner jeg med at det gjelder hun som sitter der med akkurat samme jobb også.

Skrevet

Er dette i barnehage?

Da skal det alltid være med en representant fra utdannelseforbundet/fagforbundet uansett om du er organisert eller ikke. Denne personen skal opplysse deg om at du har mulighet til å stille lønnskrav ved ansettelse. Har ikke dette blitt gjort har ikke regelmentet blitt fulgt og da kan du klage (uavhengig om du er fagorganisert eller ikke).

Er i nesten lik situasjon som deg, men jeg stilte lønnskrav, bare mye mindre enn de som turte å ta i litt.....

Skrevet

Nei, ikke innene barnehage. Det er innenfor kontor.

Ja, jeg treger jo nå da, på at jeg var så feig at jeg ikke turte stå på mitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...