Liiiisa Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Noen som har erfaring med kort livmorhals, eller har påvist dette?? jg var innlagt i helgen pga kort livmorhals, og premature rier. jg går nå på tabletter som skal holde dette i sjakk, er 34 uker på veg i dag og vil gjerne holde meg i 14 dager til før babyen kommer.. Livmorhalsen min er ca 1 cm... og hvor stor sjanse er d for fortidlig fødsel ? og hvordan er aktivitetsnivået deres ?? =)
leik Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Har også kort livmorhals og har gått til jevnlig GU kontroller fra uke 18 til 33. Da trengte han ikke å følge meg opp noe mere sa han. Hvis noe satte i gang ville de ikke gjøre noe for å stoppe fødselen på sykehuset sa han så nå går jeg bare hos jordmor og vet ikke hvor kort livmorhalsen er nå. Du er jo i uke 34 så det er jo ingen fare med fødsel nå, men greit om man venter til 36. Hvis du ønsker å vente så lenge som mulig er det nok sikkert lurt å ta det veldig med ro, ligge, ikke samleie pga modning av livmorhals, ikke bade i offentilge bad hvis du skulle ha åpning etc. Jeg for min del orker jeg ikke å ligge mere. Har ligget fra uke 20 til 32 og nå håper jeg det ikke varer så lenge til. Har ikke lyst på noen kjempe baby og kunne godt tenkt meg litt tidlig fødsel. Har vært conisert to ganger så litt usikker på om livmorhalsen vil åpne seg nok eller om jeg må ta keisersnitt, men det får tiden vise. Ut kommer han nok uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå