Gå til innhold

Har barna sko før de kan gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storsøster hadde noen søte finsko, og et par adidas når vi skulle være litt fine.

Lillebror har hatt mange par med sko. Han har bl.a hatt 2 par adidas sko, i skinn. Pga da holder han varmen i beina når det er litt kaldt ute. Så kjøpte jeg støvler, målte bare på foten at de passet, men det gjorde de ikke pga han hadde litt for tykk legg til å komme oppi.. Så jeg kjøpte noen sånn poser på reflex som tåler vann, og det er for inni så de er også gode og varme.

Lurer på hva jeg skal gjøre nå i vinter. Adidas skoene er snart for små, og de er ikke særlig varme i minusgrader. Tror kanskje ikke de posene heller er varme nok til flere minusgrader. Men er det ikke litt tåpelig å bruke flere hundre kr på sko til en som ikke kan gå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker jeg hadde noen slike skinn skopose med for inni, med matchende lue og votter, kjøpt på H&M... de likte jeg veldig godt, helt til den ene skoeb forsvant...:)

Skrevet

Tenker du på hva du skal ha på bena hans når han sitter i vogn eller når han er ute generelt om vinteren? jeg kan ikke huske helt hva jeg gjorde med jenta mi det året ikke hun kunne gå om vinteren, men kan ikke huske at jeg hadde sko til henne. Hadde hu vel bare nedi soveposen i vogna. Hadde blitt trangt og ubehagelig der med sko likevel. Men når de skal ut derfra selv om det er bare for å krype så må de jo ha noe på bena.. Hvor gammel er han, han lærer kanskje å gå i løpet av vinteren?

Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

på vinteren brukte han tjukke ulllabber.

Brukte ikke sko før han kunne gå nei..

Skrevet

Lillebror er 13 mnd, han kan ikke gå, men jeg håper og tror dette skjer i løpet av vinteren.

Han er masse på bakken og i sandkassen, og han kryper rundt, og reiser seg opp etter alt han kommer over.

Han kan ikke ha ull rett på kroppen, pga atopisk eksem, og hvis han har ullsokker utpå vanlige sokker, er det vel stor sjans for at han kan bli våt inn på beina.

Tenker også litt på sånn når han står selv, og kanskje skal prøve å gå, da vil vel noen store, tunge vintersko ikke akkurat være det enkleste å øve med!?!? =)

Skrevet

Jeg hadde på lillemor slike "poser" med ull sokker inni, gjerne 2 par ullsokker inni. Hun begynte i barnehage da hun var 9 mnd, i august, og gikk ikke før i november. Vi bor i finnmark, og her er det kaldt på vinteren, men de hadde ikke de minste ute så lenge om gangen da.

Skrevet

Ok, får se om det er plass til ullsokker inni posene. Tror det skal gå. Lillebror skal heller ikke være så masse ute når det er mange minusgrader eller regn og sur vind. Pga atopisk eksem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...