Gå til innhold

barnehageplass midt i året

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det i det hele tatt mulig å få barnehageplass i januar, februar, mars osv?..Bor i tr.heim. noen som vet om det er en liten sjanse for at det ordner seg?

Videoannonse
Annonse
Gjest ønsket oppfyllt
Skrevet

dette lurer jeg også på...svar noen med kunnskap;)

gjerne dere som jobber i barnehage

Skrevet

Du må iallefall søke for at det skal være mulig. Mange klarer å rote fram en ekstra plass ved å ansette en ekstra vikar osv ved behov. Vet dessverre ikke sit. i Tr.heim.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og det er jo mulig å søke når som helst på året, og ønske plass når som helst, men som oftest så slutter barn på vår/høstparten, så kan bli vanskelig å finne noe ledig. Særlig i en storby. For de fyller jo selvfølgelig opp plassene med en gang. Men det går jo an å prøve, og håpe på at det tilfeldigvis slutter noen akkurat da.

Skrevet

Vi fikk plass i april, søkte da utenom hovedopptaket. Søkte ny plass utenom hovedopptaket og fikk plass fra august. Søkte på nytt utenom hovedopptaket og fikk plass fra november.

Vi har søkt så mye og byttet pga. tid for fødsel, flytting og siste gang pga. lang reisevei til bhg.

Skrevet

Man har ikke lov til å rote frem en ekstra plass med å ansette en assistent VED BEHOV. For behovet vil være hele tiden, fordi det ikke er lov til å ha flere enn 6 barn over 3 år per voksen. Altså 18 unger på ei storavdeling, og intet mer. Er det noen med halvplasser, så fylles det jo selvfølgelig med flere, men skal ikke være mer enn 18 hoder per dag da. Barn under 3 år teller dobbelt, altså to plasser. Så man har lov til å ha 9 barn under 3 år, på 3 voksne.

Skrevet

Var det jeg som uttalte meg uklart?

Prøve med et eksempel da. I barnehagen der jeg jobber hadde bare to barn ikke fått plass. Da ble det behov for mer voksne, og en vikar ble satt inn fast hver tirsdag, torsdag og fredag, slik at disse barna også kunne begynne. I tillegg har vi jo ringevikarene da. Jeg mente ikke at behovet var forskjellig fra uke til uke.

Skrevet

jo,man kan få barnehageplass midt i året! og jo, man kan ansette en ekstra person ETTER BEHOV. da kaller man det å gå me ei utvidet avdeling. men over 18 barn må man ha en ped.leder i x antall timer per uke.

Skrevet

Klart de kan det. Plutselig er det en eller flere unger i barnhagen som bikker over 3 år, og da kan de plutselig ta inn 1 til unge pr voksen, tror det er noe sånnt som at barn under 3 år skal ha 1 voksen pr 3 unger, mens barn over 3 år skal ha 1 voksen pr 6 unger. Er ikek helt sikekr på disst tallene, men det skader jo uansett ikke å søke og evt ringe både barnehager og kommune for å undersøke dette.

Skrevet

Vet ikke helt ang Tr.heim, men her jeg bor er det full barnehagedekning. Men ønsker du plass fra midt i barnehageåret kan det være ledige plasser, men ikke nødvendigvis i de barnehagene du ønsker plass i. Vet at mange som har barn som skal begynne i barnehage sent på høsten i noen tilfeller betaler for plass fra august hvis man får plass i den barnehagen man virkelig ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...