Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Min mann har gjort det helt klart... han skal ikke ha flere barn.... og jeg er gravid. Det var ikke planlagt, nå er jeg 7 uker på vei. Ha vil at jeg skal ta abort, noe som overhode ikke er aktuelt for meg. Han har sagt at jeg bare kan flytte.... og de to barna vi allerede har, ja de skal han ha (påstår han....) Så kan jeg ta den nye ungen hvis den betyr så jævlig mye for meg ( hans ord...) Ja.... også har han selvfølgelig særeie på huset, han eier bilen og nesten alt innbo... Jeg jobber kun halv stilling for jeg har valgt å være mest mulig hjemme med barna. Og nå er jeg sykemeldt, kommer til å være det hele svangerskapet pga dette er et høyrisiko svangerskap. Med andre ord tjener jeg ikke så mye nå og vil heller ikke gjøre det når jeg er ute i permisjon. Har dere noen råd? Nå har jeg mest lyst til å bare forsvinne.................. :-( hilsen meg :-(
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Kvitt deg med gubben og behold barnet er mitt råd. Tror ikke han "får" de andre...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Hørest ut som han har nok med de to dere har sammen. At han faktisk deltar i å ta seg av barna. Kanskje du har en snill man som nå sier at nok er nok?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 når jeg fikk mitt barn, så lovet jeg meg selv at jeg aldri skulle ta abort. Det var så spesiellt å få barnet mitt. Jeg har hørt om et tilfelle hvor mannen var slik som din, men det snudde når barnet kom til verden. kan jo hende at det er tilfellet hos deg også??
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Ikke flytt før dere har vært til mekling, han får ikke barna uten videre og han kan ikke oppføre seg sånn. Har han noen venner som kan ta et noen alvorsord med han?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Prevansjon, prevansjon, prevansjon.... Gjelder ikke bare deg, men også mannen. Har man sex MÅ man regne med at uansett prevansjonsmiddel så kan det "gå galt"..... I og med at HAN er den som er minst ivrig på "ulykker" så er det den enkleste sak i verden, han skulle ha "kuttet strengen" når han syntes han hadde nok barn... Om han ikke går med på det må han regne med at han får flere barn, om ikke med deg (om han kaster deg ut) så med andre...... Har litt på følelsen at mange av de menn som ikke vil sterilisere seg er de smme som er dårlig generellt til å passe på prevansjonsbruk...... Om det er sååå krise for ham at du er gravid igjen så bør han bestille time ASAP for sterilisering, slik er han sikker på at han ikke får fler barn (de tester jo sæden etter en stund for å være sikker på at han er ufruktbar...For sikkerhets skyld kan han teste sæden jevnlig etter sterilisering sor å være 100% sikker på at han ikke kan lage flere barn) Som sagt, om det ikke blir med deg, så vil han vel skaffe seg ny kjæresete etterhvert.... Lykke til. Det går seg nok til skal du se )
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Hvis det ikke er spesielle grunner til det, så får mora som oftest ungene. Så tror ikke DET er noe å bekymre seg for. Vet ikke helt hva jeg skal si angående meningene hans, skjønner at det er kjempevanskelig for deg. Men ikke la deg tvinge til noe du ikke vil bare fordi han setter seg på bakbeina. Mannen har også et ansvar under sex, så er ikke bare din skyld. For meg høres det ut som han kanskje ikke er noe å samle på? Det går jo an å sammen planlegge at det er nok barn, men man kan ikke tvinge noen til å ta abort, for det er faktisk et ganske stort, vanskelig og alvorlig inngrep. Kanskje han bare trenger litt tid på seg til å fordøye det hele? Gi han valget. Enten flytter du og barna, alle sammen, eller så får han godta situasjonen. Han prøver kanskje bare å presse deg. Kanskje han ikke tror du kommer til å forlate han uansett. Det hjelper ofte å presse tilbake. Lykke til!
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 25. september 2008 #8 Skrevet 25. september 2008 Slutter meg til den første avgjørelsen. Dropp gubben, og flytt med ungene. Så kan du jo spørre hvordan han skal få det til å gå rundt med jobb og unger. Når det er sagt, er det ingen selvfølge at mor skal ha barna ved et brudd. Hvis han er en god far, er dt ingenting i veien for å ha omsorg 50-50. Men du får overgangsstønad, og ekstra barnetrygd osv..du ovrlever nok, om enn med litt mindre plass og penger
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #9 Skrevet 26. september 2008 Himmel. Kan du lure på dette i det hele tatt?? Kan du virkelig fortsette å dele hus og seng med en mann som har tvunget deg til abort???? Jeg hadde drept mannen, tatt bilen og huset og beholdt unga.
Gjest Skrevet 26. september 2008 #10 Skrevet 26. september 2008 En ting at du har vært naiv og en smule dum siden han eier alt....men når det er sagt så heller sitte med lite enn å sitte i hus, ha bil og en dritt av en mann.....og han "får" neppe hovedomsorgen alene....skal litt til det, særlig hvis du forteller en eventuell dommer om disse "krava" han har satt. At du er gravid er like fullt hans ansvar som ditt....enkelt og greit. Håper virkelig andre tar lærdom å sikrer seg økonomisk.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #12 Skrevet 26. september 2008 HI her..... prøver igjen. Takk for alle svar. jeg er ikke naiv økonomisk. Vi har arvet dette huset av hans foreldre derfor særeie... Prevensjon har vi brukt,,,, ja og jeg har bedt han flere ganger om han kan sterilisere seg, fordi jeg har operert i magen allerede flere ganger, og prøver å unngå flere kirurgiske inngrep.... Nå behandler han meg som luft.. akkurat som om jeg ikke er her... I dette forholdet er det alltid jeg som har vært omsorgspersonen... gjort alt husarbeid... lager all middag...har full kontroll over ungene.. kjører dem til venner, fritidaktiviteter osv Han gjør bare det som passer han,,,,, men han er flink med ungene når han ført gjør noe... hilsen meg :-(
*Super*Mamman* Skrevet 26. september 2008 #13 Skrevet 26. september 2008 Huff. kjære deg. Kan ikke være enkelt, det skjønner meg. Men synes absolutt du bør kvitte deg med den mannen. Dette han nå holder på med er jo UTPRESSING, og ondskapsfullt!! Du kan ikke ta abort bare for at han vil,. og behandler deg på den måten! Det kommer du i så fall til å angre deg på resten av livet vil jeg tro. Ta med barna dine, og flytt!!! Og masse, masse lykke til! Dette kommer til å gå bra, du klarer dette:) Mange trøsteklemmer fra meg og mine små
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 26. september 2008 #14 Skrevet 26. september 2008 Som sagt flere ganger her i tråden,kvitt deg med han og behold ungene,alle..Jeg fatter ikke at menn kan vise seg å være totalt idioter gang på gang.. Du får det bedre uten han,det blir ikke lett i begynnelsen,men etterhvert må det bare bli bedre.Hvordan er du psykisk etter å ha levd med en slik fyr? Ønsker deg masse lykke til!!
Gjest Skrevet 26. september 2008 #15 Skrevet 26. september 2008 Du har bæsja på leggen, har derimot har bæsja på deg. Ta dere en skikkelig prat, det trenger dere. Tror det er mer her enn bare din side av saken...
Gjest Skrevet 26. september 2008 #17 Skrevet 26. september 2008 Fy saa slem han er! Han skulle ha klippet strenge synes naa jeg. Ingen kan tvinge noen til aa ta abort, selv ikke faren. Hvis du selv synes abort er greit, for all del, men du burde ikke la deg tvinge. Pult er pult, og gubben kan takke seg selv for at han ikke soerget for prevensjon!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #18 Skrevet 26. september 2008 Han synes tre barn i et partnerskap der en er to om omsorgen er for mye, men to barn helt alene er helt greit? Tror ikke mannen din tenker helt klart, men at han bare prøver å presse igjennom sitt ønske ved å skremme deg. Handlinger har konsekvenser og det virker det som om mange menn ikke helt skjønner. Jeg vil jo ikke, da kan jeg jo umulig ha noe ansvar?Snakk med nav og familievernkontoret. Kanskje han tenker seg om når han ser at du gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå