BoyMadeInChina Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Sikkert spurt før, men spør likevel... Hvordan gjør dere det når dere skal dusje etter svømmingen? Jeg MÅ være forberedt på hvordan jeg skal gjøre det før jeg drar dit... Jeg har kjøpt stellematten på Ikea som jeg evnt kan bruke i dusjen, men må ha en "plan" før jeg prøver meg.... Noen som har erfaringer å dele?
Sunniva78 har to små Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Slik gjør jeg det: Tar med en håndduk og stellematten til dusjen når vi skal inn til bassenget. Når vi er ferdig med badingen dusjer jeg lillegutt først, svøper han inn i håndduken, og legger ham på matten. Så dusjer jeg. Når de blir litt større har de badebaljer her hvor vi går, så kan de sitte oppi der:-)
camosilla Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 På kongsvinger er det lekegrind i dusjen, som vi kan sette de små i mens mamma dusjer. Lurt:)
LilleBanan blir storebror Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Vi har med vogna inn på babysvømmingen (skotrekk på hjulene) Legger sånn libero stelleunderlag oppi så ikke lammeskinnet blir vått. Dusjer og tørker han når vi kommer opp fra bassenget i en dusj som er inne i selve svømmehallen. Tar på bleie og pysj. Da er han fiks ferdig. Så triller vi inn i garderoben/dusjen og jeg kan dusje, fikse og ordne meg. Det er sånn vi gjør det...
kajfla Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 dusjer ungen og steller den ferdig så meg selv til slutt. Bruker bilsete som hun sitter i.
ubuntu Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Noen steder har de stoler å låne ut (ser ut som bilstoler, men tåler vann). Der sitter babygutt trygt og titter på mamma og de andre damene når jeg dusjer og tørker meg. Veldig lurt! Jeg trodde han kom til å bli urolig eller redd, men det var vist så mye å se på at han var kjempefornøyd hele tida. Vet ikke hvor vanlig slike stoler er da men. Kos dere i bassenget!
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Der hvor vi går er det lekegrind ved siden av dusjen.
prego Skrevet 25. september 2008 #8 Skrevet 25. september 2008 hvor gamle er babyene når dere drar på svømming med de?
BoyMadeInChina Skrevet 25. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 25. september 2008 Hm... Er visst fortsatt litt nærvøs jeg... Hehe... Liker å ha alt i orden før noe skal gjøres... Jaja, får vel bare prøve meg fram... Gutten vår er 4 mnd neste uke, har ikke vært på babysvømming med han... Hadde sikkert vært lurt, men vi hopper i det (ikke bokstavlig talt... Hehe...) på egen hånd. Takk for alle gode råd, tar gjerne imot flere
♥0sis0 og gullet♥ Skrevet 25. september 2008 #10 Skrevet 25. september 2008 Et par tips : - ha med 4 håndklær minst (et til å tulle babyen inn i mellom badeøktene, et til å ha i vogna og et til hver av dere etter dusj) - tapå bikini under klærne, så slipper du det når dere kommer frem- en ting mindre å stresse med =) - time badinga til rett etter han har sovet- badingen tar på de små Vi har med vogn inn i badehallen (har vogntrekk på hjula). Bader en økt på rundt 30 min (mini er 7mnd- har badet siden han var 4mnd), spiser lunsj, og så bader vi en ny økt på ca 20 min. Har heller aldri vært på babysvømming. Deretter går vi i dusjen. Jeg dusjer meg selv først mens lillegutt ligger i vogna eller i lekegrind,- han ligger så han ser meg. Etterpå dusjer jeg han, så får han ligge og lufte seg mens jeg kler på meg og gjør meg ferdig. (Men,- venninna mi må dusje babyen først og så seg selv- hvis ikke blir han veldig urolig. Du må se ann hva som passer ditt barn, mao =) Min lille, og mine venninners også, blir ofte veldig trøtte og slitne etterpå, så vi har funnet ut at vi helst triller til badeparken slik at de kan få sove rett etterpå. Min sover da gjerne et par timer, noe han så og si aldri gjør ellers. Ellers kan det være viktig å ta det rolig og ikke stresse, mange babyer reagerer jo på det (min blant annet, fikk jeg erfare.. ) Lykke til da! Det er såå kos å bade med de små!! =)
Nanna:-D Skrevet 25. september 2008 #11 Skrevet 25. september 2008 Hei.. Jeg var å bada med mini på snart 4 mnd her om dagen. Sånn som detta gjorde jeg det. Hadde med ett helse-teppe som jeg bretta og la han på på gulvet mens jeg kledde på meg og la inn i dusjen ett håndkle til han og ett til meg sammen med såpe. Skifta på han og tok på badebleie, dusja oss og tok med bade-anda og bada. Tok da med meg en veske/bag med håndkle til han og håndkle til meg, penger og ekstra badebleie inn. Når vi hadde bade ei stønn sto vi opp, skifta bleie og tulla han i sitt håndkle. Satte oss ned og slappa av og spiste litt. HAdde han da i fanget mitt. Planen var å bade litt etterpå, men fant ut at han var så sliten at vi gav oss. Når vi gikk inn i dusjen tok jeg av han bleia, og bada han i bade-balje som man kan låne der vi bader (hadde det ikke vært det hadde jeg bare dusja han på armen). Pakka han inn i det rene håndlet hans som jeg hadde lagt i dusjen tidligere, og la han ned på det håndklet som jeg hadde brukt inne i badeland. Dusja meg sjøl før vi gikk inn i garderoben der jeg kledde på oss litt. La han på pleddet etter at han var ferdig mens jeg gjorde meg klar. Var godt å ha no som var tørt å legge han på... Håper detta hjalp deg litt.. Var veldig spent sjøl på åssen jeg skulle gjøre det sjøl, men det kom ganske naturlig. Måtte lissom bare bli sånn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå