Gå til innhold

Noen her som kan hjelpe oss litt(krangling&forhold)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og min samboer har ei jente på 8 mnd. og vært sammen noen år nå.

vet liksom ikke helt hvordan jeg skal starte dette innlegget. men vi har på en måte aldri klart å krangle. høres nok veldig rart ut, men da vi krangler, blir han sint, og drar sin vei, og jeg vil helst sette meg ned, og snakke om hva vi er sinte for, og om det ligger mer bak.

jeg har fortalt samboeren min dette, men han sier at han sier så mye usakelig da han blir sint, at det beste for han er å reise.

jeg takler ikke denne måten å krangle på. for meg blir det rett og slett for dumt.

da han blir borte, er han borte en par timer, men truer først med at han ikke kommer tilbake. så sender han en sms, der han skriver at det var synd det ble sånn osv, men aldri unnskyld, så kommer han tilbake, og så legger vi oss, og så er alt "glemt".

vi har på en måte kommet inn i en veldig vond sirkel.

vi klarer ikke å kommunisere.

jeg har foreslått at vi kan reise i sånn parterapi, men min samboer har et dårlig syn på det, og vil ikke sitte å utlevere seg til fremmede folk som han selv sier.

men vi klarer jo ikke å løse dette selv desverre.

noen her som har tips til hva vi kan gjøre for å bli enige? metoder man kan bruke da man krangler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han interessert i å snakke da? Hvis han ikke vil, kan det jo bli vanskelig... Men hvis han vil prøve, kan dere jo bare gjøre som dere gjør, men at han ikke reiser, men du lar han slappe av i et anna rom for eksempel, så prøve å snakke etterpå? Litt sånn mellomting liksom.. Ellers så er det jo å prøve å snakke en og en.. Kanskje han ikke er så usaklig selv når han får litt tid å roe seg på? Men jeg hadde nok forlangt at han skulle snakke, enten på ene eller andre måten.. Han er vel voksen? Kan ikke bare glemme alle krangler.. Men skjønner litt hvordan du har det, kanskje. Jeg er nok litt som samboern din, jeg reiser ofte ut en tur for å roe nedm, da jeg har et heftig temperament. Men jeg kommer igjen og snakker med sambo etterpå jeg da, så vi snakker som regel ut, selv om det går i sirkel av og til.. Kanskje ikke så mye hjelp, men har han noen forslag til noen løsning da? Eller vil han bare glemme alle problemer? Det kan han jo strengt tatt ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...