Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Satt nettopp og spiste middag og når jeg reiste meg var jeg helt våt mellom beina. Gikk på do og så at trusa var helt våt, var litt gulaktigutflod, men mest så det ut som vann.. Kan det ha vært fostervann? Er bare 35+4 idag, så er en stund igjen til termin. Ble litt bekymret nå.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 var du varm? at du kan ha svetta...blir jo fort varm og klam når ein er gravid.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Ikke noe særlig, ihvertfall ikke så varm at jeg skulle ha blitt så våt.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Jeg begynte å lekke fostervann og måtte settes i gang 9 dager før termin pga det. Jeg vet jo ikke om det er sånn for alle, men jeg merket i alle fall stort sett at det kom når det kom - litt sånn følelse at man tisser på seg en liten skvett, nærmest. Fostervann er omtrent gjennomsiktig, og lukter litt søtlig. I tillegg blir det rosa i farven, i alle fall etter hvert. Så det du bør gjøre er å sette på deg et bind og se om det kommer mer. Blir bindet fuktig og gjerne litt rosa tar du kontakt med føden. Så lenge du er såpass langt i svangerskapet tror jeg ikke du skal bekymre deg om det skulle skje en fødsel nå. Det går helt fint!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Jeg hadde langvarig fostervannsavgang, og opplevde det du sier. Reiste meg opp og merket at det lekket. Trodde jeg rett og slett tisset litt på meg, tok på bind og gikk til sengs. Morgenen etter fortsatte det, og mens jeg satt på do rant det tynn og hvit/gjennomsiktig væske. Dro til sykehus og fikk beskjed om at fødselen ville bli satt i gang etter 3 dager dersom det ikke kom noen rier. Blir en viss infeksjonsfare pga. lang fostervannsavgang. Ring jordmor for sikkerhets skyld du.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Opplevde det samme som deg og flere her. Trodde jeg tisset på meg men det var jo ikke det. Så var det litt rosaaktig. Så var jeg på sykehuset og tok UL osv. Da sa han at det var "vaginal svette". At noen gravide fikk dette? Har aldri hørt om det verken før eller siden. Men det gikk bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå