annemor80 Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Jeg har fått omtrent en hel månedslønn fra Nav idag, men har da virkelig bare hatt permisjon en uke...? Noen som vet om de forskuddsbetaler? Alternativt er det sykepenger, men det trodde jeg da virkelig jeg skulle få fra arbeidsgiver denne gangen... De har selvfølgelig sendt utbetalingsblankett, selvom jeg har oppgitt kontonummer, så det er jo helt topp. Heia Nav.
Gjest Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Nav pleier ikke betale ut ei krone før de må er min erfaring, men da jeg leverte søknaden og spurte om når jeg kunne forvente meg utbetaling, sa de at de VANLIGVIS har utbetalinger av foreldrepenger i slutten av hver måned, ca rundt den 26. Du har søkt i god tid skjønner jeg? Ellers er de råflinke der du bor, - i Tromsø fikk jeg forespeila nesten tre måneders behandlingstid på søknaden min. Heia Nav, ja. Vi burde gå i tog for dem... (Hele Nav-reformen er en stor vits hvis noen bryr seg om å spørre hva jeg mener!)
LilleVackreAnna Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Jeg sendte søknad om foreldrepenger i starten av september. Så ringte jeg dit for å spørre om noe annet (som arb.giver) noen dager seinere, og spurte om de kunne sjekke hvordan søknaden min lå an. Fikk da beskjed om at jeg måtte renge med 2-3 mnd behandlingstid... flott tenkte jeg, for da jeg ringte dem tidligere i sommer sa de at det ikke var vits å sende søknaden før ved inngangen til den mnd jeg skulle ut i permisjon. Men i dag fikk jeg jammen lapp i posten om at jeg har fått utbetalt foreldrepenger for mine 2 første permisjonsdager, som er i september (førstkommende man+tisdag). Og pengene har kommet inn på konto, så plutselig er alt i orden. De kan hvis de vil!! Det sto på utbetalingslappen min at dette var foreldrepenger vertfall. Sykepenger går via arbeidsgiver hos meg, men det et jo opp til arbeidsgiver å bestemme, om de vil utbetale lønn og få refusjon fra NAV eller om vi får direkte derfra. Uansett, jeg har forstått det slik at foreldrepengene utbetales 25. i hver måned, for den måneden man er i, altså etterskuddsvis.
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Gjelder det hele Norge at de utbetaler den 25 i hver mnd?.Jeg har fått brev om at permisjonen er i orden fra 19 september men fikk ikke noen utbetaling i dag.Bør jeg vente litt før jeg ringer å etterlyser utbetalingen?.Bor i Trondheim
annemor80 Skrevet 25. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2008 De har nok samme utbetalingsdato, kan jeg tenke meg. Jeg har ikke fått noe brev om at noenting er i orden, fikk bare denne utbetalingsblanketten idag. Syns det virker så rart, kan ikke skjønne at de skal utbetale for en hel måned bare en uke etter at permisjonen startet. Skal ringe imorgen og høre hva i huleste som skjer, så kan jo evt gi beskjed om hva de sier
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 Det hadde vært fint ja Fortsatt ikke noen penger på kontoen min i dag eller Blir litt forvirret av NAV noen ganger
babygullz <3 vilde Skrevet 26. september 2008 #7 Skrevet 26. september 2008 Du har nok fått sykepenger, for foreldrepengene utbetales jo ikke før den s30 eller 31 hver mnd..?
Lillejenten Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 jeg får foreldrepengene den 25 hver måned. men her har de selvsagt klart å trekke prosent skatt istednfor tabell så nesten dobbelt i skatt. de klarer søren meg aldri å få noe rett til.
annemor80 Skrevet 26. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. september 2008 Fått brev fra nav idag, med innvilget søknad. Der står det at fødselspengene kommer den 30, ja, men at første utbetaling skulle komme ca 2709. Har også fått en sånn "lønnsslipp" der det står at det er sykepenger for en halv måned og fødselspenger for en halv måned. Så da har jeg fått for september nå, da. Veldig greit at det kom igang til tiden, sendte søknaden midt i august, så det er jo ikke galt! "en lillebror i magen", i brevet jeg fikk, stod det når første utbetalingsdato er. Gjør det kanskje det i ditt også? Ellers ville jeg ringt dem og hørt, ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå