Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Jeg har nå fått behandlingsplan fra Nordica. Men ingen resepter ???? Jeg må jo ha det, skulle ikke det kommet i samme brev? Har skrevet mail og etterlyst dem. Skal ha Gonal F eller puregon 150 IE i 6 dager forstår jeg. De skriver også at de ønsker Hepatitt og HIV prøve som ikke er eldre enn 3 mndr. Mine er fra februar, er de strenge på dette? Jeg har fått dem oversendt Nordica fra Stork. Hvis jeg må ta disse på ny, så rekker jeg ikke denne syklusen.... Håper du kan svare ..Mye styr dette.... Klem
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 25. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 25. september 2008 En ting skal de i hvert fall ha, Nordica, de svarer virkelig kjapt på mail ) Hun skulle sende resept til meg med en gang. Men hun svarte ikke noe på mitt spørsmål om de er strenge på den 3 mndrs regelen på prøvene. Jeg satser på det går greit:-) Du nærmer deg med stormskritt nå !! Ha en god helg
lillebie på`n igjen Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Hei Gitte :-) hva ble det til gonal f eller puregon? mine var litt over 3 mnd gamle, som jeg hadde fremskaffet til Stork, tror mine var 4 mnd gamle, og det var ikke noe problem. Du får bare si at du har ikke hatt noen flere parntere, det sa jeg (men nå var jo jeg gift så de antok vel at det stemte :-) jeg tror ikke du skal bekymre deg for det, du tar med deg de papirene du har, de er veldig greie der borte altså :-) tror virkelig ikke de er så slemme å sender deg hjem igjen :-) forresten har de fått papirene alt eller skal du ta de med deg? når er det du starter på sprøyter? for det kan jo hende du hadde rukket å ta de på nytt? men hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt de og sagt som det var, at de er fra februar og håper det går fint... tar vel en uke å få svar på blodprøver? ja nå nærmer det seg med stormskritt ja!! jeg kjenner mens murringene kommer og går, så da er tanta på vei heldigvis:-) blir så utlomodig at den forsyver seg sikkert fordi jeg sitter å tenker " kom kom kom" :-) er veldig spent hvordan det skal gå med halv dose ( 75 ie ) om det blir noe egg på meg...? gleder meg til å begynne å stikke, de dagene fra du setter første sprøyta til siste- går så utrolig fort :-)
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 26. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2008 Det er (dessverre ..? hihi) ingen risiko for smitte på noe vis her igården, så prøvene skal holde enda. Stork har sendt dem over til Nordica. Jeg sa det jo som det var til hun som svarer på mailen, og hun kommenterte det jo ikke engang, så jeg satser ppå det går greit. Som du sier, de sender meg vel ikke hjem igjen. Jeg vet ikke hvilken med jeg skal ha , det står at jeg skal ha gonal f / puregon på skjema (det er vel et standardskjema). Det er jo nesten synonyme produkter så jeg får vente til resepten kommer, det står vel der. Det står også at jeg skal scannes på dag 2-3 for å se om alt er iorden også starte på spøyter samme dag. Trodde ikke det var nødvendig med scann FØR sprøytestart ?? Så skal jeg scannes igjen etter 6 dager. begynner en da på orgalutran hvis eggene er store nok? Samtidig som en fortsetter med sprøyter? Lurer bare på om jeg har forstått det rett.. Heldigvis er gyn som følger meg opp her hjemme IVFspesialist, så han vet vel også gangen :-) Ja blir spennende og se hvordan du reagerer denne gangen. Er mange usikkerhets momenter i denne prosessen også skjønner jeg etterhvert.. Og den mensen er jo alltid et spenningsmoment. Nå kjenner du murringer, så da er den nok rundt hjørnet. Jeg har faktisk tatt noen EL-tester siste dagene, vurderte å ta en siste ins.tur til stork (evt for å vite når mensen kommer), men jeg har aldri hellet med meg med de testene, har ikke fått noe utslag enda...Men er på dag 15 idag så jeg burde fått utslag idag egentlig. Men jeg har jo også opplevd at mensen ikke kommer når den skal, nå en går og venter sånn...så kjedelig....nei vi får bare ta det når det kommer :-)
lillebie på`n igjen Skrevet 26. september 2008 #5 Skrevet 26. september 2008 neio det går nok helt fint med de prøvene, de ville nok tatt kontakt med deg om de ønsket at du skulle ta nye prøver. det er et standar skjema ja, og grunnen til at du skal scannes før du begynner, er å se at alt ser normalt ut, og at du ikke har noen cyster etc som kan vokse av medisinene. jeg skal til gyn på mandag, skulle komme om jeg hadde fått mensen eller ei.....litt ubehagelig å bli scannet når man har mensen, men må man så må man:-) riktig, du starter på orgalutran når egga har nådd en viss størrelse....disse sprøytespissene er tykke og ikke så "snille" som de på gonal f/puregon, men det er bare å ta i litt så sitter de :-) ( herregdu skal ikke skremme deg, de er ikke ille i det hele tatt) men det tok vel en 15 minutter før jeg klarte å sette på meg selv. men til gjengjeld så tok det nesten 30 min før jeg klarte å sette første gonal f sprøyta sist :-) men når man først har gjort det så tenker man " herregud hva var det jeg var redd for ?"...så blir plutselig sprøyta dagens høydepunkt :0) har du lykkes å bli gravid på naturmåten eller ved ins før? jeg har faktisk vært gravid en gang når jeg var 19, som jeg måtte ta senabort pga fosteret var veldig sykt, og visste ikke da, at det var min eneste sjangse på " naturmetoden". men om du har åpne eggledere så kan du jo ta en siste tur til stork å se om du blir gravid før ivf :-)
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 26. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. september 2008 Hei igjen Kjekt at du "gidder" svare meg med alle mine spørsmål :-) Måtte le av din beskrivelse av sprøytesetting, men er ikke skremt heldigvis. Jeg er vant til sprøyter fra mitt yrke, men pleier ikke sette dem på meg selv da !! Har jo også satt noen pregnyl (el-sprøyte) i forbindelse med ins - som har svidd skikkelig, men det får bare stå til !!! Ja, jeg ble gravid første inseminasjon, men endte i MA uke 10. Så jeg vet jo at det går an på natur/inseminasjonsmetoden. Det jeg nå håper er jo at det med IVF skal gå kjappere å bli gravid igjen. Har hatt to negative ins. nå i aug og sept. Og jeg ville jo helst ha født igår jeg da ... :-)
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 26. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. september 2008 Og så trist med barnet du måtte senabortere. Har du fått noen forklaring på hvorfor egglederne dine er blitt tette, det er jo bare noen år siden du var gravid da ? Har du hatt noen infeksjoner, eller er det bare noe som kan skje ? Men bra det finnes IVF :-)
lillebie på`n igjen Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 synd å høre om ma din. men du vet du kan bli gravid og det er positivt;) da er det ikke noe veien for å reise en tur til storken;) jeg har hatt chlamydia , ble behandlet med en gang men legen tror det er derfor:( men som regel blir bare den ene tett, så jeg har hatt uflax:( men jeg håper jo på og regner med vi skal klare det med ivf nå
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 26. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. september 2008 Ja, klamydia er jo veldig vanlig, og kan få store konsekvenser dessverre- Men nå skal vi klare det både du og jeg :-) Nå skal jeg på jobb, har laaaang jobbehelg foran meg, men får i hvert fall tankene over på noe annet. Blir jo helt oppslukt av dette her.... Ha god helg
lillebie på`n igjen Skrevet 26. september 2008 #10 Skrevet 26. september 2008 Du får ha en god helg du også, og på den positive siden, er man på jobb så får man tankene på noe annet, er bare sunt det :-) vi skal til svigers i morgen, og på besøk til de to søte tantebarna våre, nærmeste vi kommer baby for nå hvertfall :-) klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå