Gå til innhold

Må man være så bokstavlig kriste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser av dåpsdebattene her at mange mener at "er man kristen så er man kristen". jeg er mer kultur-kristen jeg, og mener at dette er helt fint. Trenger ikke gå så mye i kirken, men leve etter budene(ihvertfall de fleste). Jeg mener dette gir meg "rett" til å bruke de kirkelige tradisjonene. Barna skal vokse opp i den kristne tro (les kultur). De kan lære om gud, jesus, jul og påske.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg! Presten her tilhører omgangskretsen vår, og han synes også det er helt greit! :-)

Skrevet

Det er vel helt opp til en selv. Jeg synes det høres utrolig underlig ut å skulle leve som en kristen om man ikke har en tro, men det er da virkelig opp til hver enkelt.

Skrevet

Har ikkje noko i mot at ungane mine vokser opp i den kristene kultur. MEN for min del så hadde det vert dobbelt moral å døpe mine barn. Det er ikkje noko eg kan stå for, så kvifor skal eg da gjera det??

Har ikkje noko problem å omgås dei som har døpt ungane sine. Eg respekterer dei like masse som andre. Det er kultur her å feire jul, påske, pinse osv. Eg har ikkje noko problem å setta meg ned med sønnen våres på 4år og lesa i bibelen, ja eg har bibel, med navnet mitt på til og med.

Men eg har ikkje noko behov for å døpe ungane mine for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...