firemerkersmør Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Ser av dåpsdebattene her at mange mener at "er man kristen så er man kristen". jeg er mer kultur-kristen jeg, og mener at dette er helt fint. Trenger ikke gå så mye i kirken, men leve etter budene(ihvertfall de fleste). Jeg mener dette gir meg "rett" til å bruke de kirkelige tradisjonene. Barna skal vokse opp i den kristne tro (les kultur). De kan lære om gud, jesus, jul og påske.
solstråle69 Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Helt enig med deg! Presten her tilhører omgangskretsen vår, og han synes også det er helt greit! :-)
Gjest -<<- Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Det er vel helt opp til en selv. Jeg synes det høres utrolig underlig ut å skulle leve som en kristen om man ikke har en tro, men det er da virkelig opp til hver enkelt.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Har ikkje noko i mot at ungane mine vokser opp i den kristene kultur. MEN for min del så hadde det vert dobbelt moral å døpe mine barn. Det er ikkje noko eg kan stå for, så kvifor skal eg da gjera det?? Har ikkje noko problem å omgås dei som har døpt ungane sine. Eg respekterer dei like masse som andre. Det er kultur her å feire jul, påske, pinse osv. Eg har ikkje noko problem å setta meg ned med sønnen våres på 4år og lesa i bibelen, ja eg har bibel, med navnet mitt på til og med. Men eg har ikkje noko behov for å døpe ungane mine for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå