Gjest Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Sorel-sko: Totalkarakter 2,5 av 5 mulige poeng. Kommentar- ikke vanntett, og dårlig varmeisolering. Dårligst pusteevne av alle støvlene i testen. (kun slått av en billig sko fra Skopunkten) Best i test: Viking, modell Discovery. Totalkarakter 4,7. Pris 799,- Nummer to: Superfit,modell Cross. Totalkarakter 4,5. Pris 650,- (eneste sko som går ned til str. 23 i testen, utenom Sorel) 3. Eurosko, modell RooTeens sympatex, Totalkarakter 4,1. Pris 699,- 4. Ecco, modell Husky Route. Tot.kar. 4, pris 1000,- (Den har faktisk vi, og den kostet ikke så mye som det står i bladet)
Gjest Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Jeg dytter i tilfelle dette skulle være av interesse
Gjest Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Dårlig varmeisolering!!??!... Det var overraskende! Det er de eneste skoene som har holdt datteren vår varm på føttene. Har prøvd nesten alt annet (ok.. i alle fall veldig magne ;o) ) , men ingen er i nærheten når det gjelder å holde henne varm..... Hvilke type var det de testet forresten?
Gjest Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Såpass ja.... Det skal vel være av de beste de har det..... Ja,ja... jeg velger nå uansett å fortsette med disse skoene siden vi har vært så fornøyde.... Kanskje prøve en av de som kom bra ut i testen i tillegg da. Takk for info. i alle fall )
Gjest Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Det er jo direkte tøv! Hvor har du funnet denne testen? Hadde de til snuppa i fjor og hun var alltid god og varm på bena og ble ikke våt en eneste gang! Ikke engang da hun svømte i vanndammene Beviser bare det jeg har ment hele tiden, at disse testene ikke er til å stole på. Skal ikke si at det ikke finnes bedre sko for det er mye mulig men å si at de ikke er vanntette eller varme er jo direkte tøv..
temi & keli Skrevet 25. september 2008 #10 Skrevet 25. september 2008 Du kan så si De konkluderte samtidig med at Friends fra Coop og Reimatec er helt like gode.. -og dette gjør de ut ifra vurdering av vindtetthet, vanntetthet, slitestyrke og rivestyrke.. Her har heldigvis verken vekt, hvilke stoffer dressene er lagd av, strikker, sømmer, polstringer osv noe å si. Genialt!
Gjest nanny carrie Skrevet 25. september 2008 #11 Skrevet 25. september 2008 Jeg likte ikke testen fordi det ikke ble tatt med sko i str 19-21. Datteren min bruker 19/20 og vi sliter med å finne vintersko til henne. _kult_
Gjest Skrevet 25. september 2008 #12 Skrevet 25. september 2008 Sorel har jeg ikke forsøkt selv, men har veldig dårlig erfaring med Kamik, som vel er samme type sko. Den var ikke mye vanntett gitt. Dårligste skoene vi har hatt hittil.
Gjest Skrevet 25. september 2008 #13 Skrevet 25. september 2008 Ecco sine til de helt små, har vi vært veldig fornøyde med:-)
Gjest nanny carrie Skrevet 25. september 2008 #14 Skrevet 25. september 2008 De hadde ikke fått ecco verken på skoringen eller eurosko her. Men de hadde noen fra skofus som skulle tåle ganske mye.. Men de virka klumpete og jeg har en veldig akiv 16mnders som liker å bevege seg - mye...
Gjest Skrevet 25. september 2008 #15 Skrevet 25. september 2008 Så jo lovende ut ;-) Har kjøpt Viking til minstemann (han har så bred fot og høy vrist) og Super Fit til eldstemann.
Havfruen med liten fisk Skrevet 13. oktober 2008 #16 Skrevet 13. oktober 2008 De fleste av disse produsente kjøper bare sko fra en "tilfeldig" fabrikk og putter sitt navn på den. En sorel er ikke sorel altså. Man må nok være mer spesifikk enn som så...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. oktober 2008 #17 Skrevet 13. oktober 2008 Hæ - Husky Route? Som i denne? http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon/barn/girls/70102/51360/detail.do Hvordan kan den være kul å svømme i vannpytter med når den er åpen på sida der, med pelskant? Eller er det noe jeg har misforstått?
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #18 Skrevet 13. oktober 2008 Feil modell. Den er ikke åpen i siden og har ingen pelskant.
Bella Swan Skrevet 13. oktober 2008 #19 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har Sorel skoene til min sønn på 3 1/2år, og er kjempe fornøyde. Han har enda ikke blitt våte i de og han har vasset i sjøen!! Synes ikke de testene er å stole på i det hele tatt. Kjøpte Friends vintersko i fjor og de er nesten ikke brukte, de tålte ingenting.
Pocoyoツ Skrevet 13. oktober 2008 #20 Skrevet 13. oktober 2008 Det jeg stusser på når det kommer til testen her, er at det virker som jeg må velge om jeg vil at barna skal være varm eller tørr på bena. De skoene som hadde god varmeisolering fikk dårlig score på vanntetthet. Hadde Viking til guttungen i fjor, superfornøyd, tror jeg går for det i år og
lykken på jord Skrevet 13. oktober 2008 #21 Skrevet 13. oktober 2008 Ja helt utrolig! Og har dere sett dem teste vanntetthet? Joda, de drypper vann på og venter og ser hvor lang tid det tar før det trekker inn. HALLO! En ny joggebukse fra hm som ikke er vaska, suger ikke engang til seg en vanndråpe. reimatec er eneste som holder HELT vanntett "sitte med rumpa i en sølepytt" vanntett. De har heller ikke tatt hensyn til bevegelse i disse testene. Og det er vel det som er aller viktigst spør du meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå